Η Facebook σκανάρει τις φωτογραφίες σας στο Instagram για να βελτιώσει τους AI αλγορίθμους της

LG G3 - Instagram

Οι φωτογραφίες που ανεβάζετε στο Instagram σκανάρονται σε μια προσπάθεια της Facebook να εκπαιδεύσει τους αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύσσει. Όπως ανακοίνωσαν στο συνέδριο προγραμματιστών F8, τα “ρομπότ” της Facebook σκανάρουν τις δημόσιες φωτογραφίες στο Instagram, διαβάζουν τις ετικέτες που έχουν βάλει οι χρήστες και μαθαίνουν για τα αντικείμενα στις φωτογραφίες. Για παράδειγμα, άμα ανεβάσετε τη φωτογραφία ενός σκύλου και βάλετε την ετικέτα #σκύλος, ο αλγόριθμος θα διαβάσει την ετικέτα και θα καταλάβει ότι αυτό στην εικόνα λέγεται σκύλος.

Αναλύοντας τις δισεκατομμύρια φωτογραφίες που έχουν ανέβει στο Instagram, η Facebook μπορεί να εκπαιδεύσει τη τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσει χωρίς να χρειάζεται να βάλει κάποιον προγραμματιστή να κάνει όλη αυτή τη δουλειά χειροκίνητα. Για αυτό το λόγο οι αλγόριθμοι της εταιρίας, σύμφωνα με τους ίδιους, νικάνε τις πιο δύσκολες δοκιμασίες της αγοράς.

«Έχουμε παράγει κορυφαία αποτελέσματα που είναι 1 με 2 τοις εκατό καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο σύστημα στο ImageNet benchmark.»

Η εταιρία αναφέρει ότι προτιμούν να εκπαιδεύουν τους αλγορίθμους χειροκίνητα, όμως είναι πιο αποδοτικό με τον παραπάνω τρόπο. Παρόλα αυτά, οι χρήστες μπορεί να μην είναι ευχαριστημένοι με το γεγονός ότι η Facebook εκμεταλλεύεται τα προσωπικά τους δεδομένα για να βελτιώσει τα δικά της συστήματα-προϊόντα, ειδικά χωρίς ενημέρωση.

Η Facebook, για την ώρα τουλάχιστον, εξάγει μόνο δεδομένα βασισμένα στο αντικείμενο της φωτογραφίας και δεν προσπαθεί να καταλάβει τη συμπεριφορά του χρήστη μέσω των φωτογραφιών. Αλλά όπως γνωρίζουμε από το σύστημα αναγνώρισης προσώπου που αυτομάτως βάζει ετικέτες στις φωτογραφίες, η εταιρία προσπαθεί να μάθει ποιοι ακριβώς είναι οι χρήστες στις φωτογραφίες και που βρίσκονται στον κόσμο. Δεν θα ήταν περίεργο για τη Facebook άμα σε λίγα χρόνια άρχιζε να σκανάρει αναλυτικά τις φωτογραφίες για να προσφέρει «μια καλύτερη εμπειρία» ή ένα «καλύτερο προϊόν-υπηρεσία.»

Ας ελπίσουμε ότι η εταιρία έμαθε από τα περασμένα λάθη της και θα ρίχνει περισσότερο βάρος στη προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Δωρεάν newsletter

Γίνε συνδρομητής στο newsletter μας και κέρδισε πλούσια δώρα στους διαγωνισμούς μας!