Πώς να κάνετε γνωστό το blog σας: Ο λάθος τρόπος

Είναι ο τέταρτος χρόνος που ασχολούμαι με το blogging και, για να πω την αλήθεια, είναι κάτι που μου αρέσει τρελά και θα ήθελα πολύ μελλοντικά να μου αποφέρει τα προς το ζην, αν θα τα καταφέρω ή όχι δε το γνωρίζω.

Τον τελευταίο -ειδικά- χρόνο, που το xblog.gr είναι ένα από τα “γνωστά blogs” (και δε το λέω με καμία δόση (υπεροψίας), έχω γίνει αποδέκτης ενεργειών από νέους bloggers που προσπαθούν με κάθε τρόπο και μέσο να κάνουν γνωστά τα blog τους.

Σε κάποιους απαντάω γράφοντάς τους ότι αν συνεχίσουν ακολουθώντας τακτικές που θα περιγράψω παρακάτω, όχι μόνο δε θα κάνουν γνωστό το blog τους, αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη θα πετυχουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Κάποιοι άλλοι πάλι δε με ελκύουν ούτε να απαντήσω, οπότε απλά το email τους πάει στα ανεπιθύμητα και τέλος.

Για να μη μακρυγορώ όμως με εισαγωγές, μπαίνω κατευθείαν στο ψητό και συγκεκριμένα στις τακτικές που θεωρώ εγώ λανθασμένες για να γίνει ένα blog γνωστό…

Αποστολή των post με email

Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη λανθασμένη τακτική που χρησιμοποιούν αρκετοί νέοι bloggers. Τι κάνουν δηλαδή; Μαζεύουν 10, 20 ή 40 ηλεκτρονικές διευθύνσεις από άλλα blogs και αρχίζουν και στέλνουν με email τα post που ανεβάζουν. Το email φυσικά δεν περιέχει κάτι του στυλ “Φίλε Γιάννη, διαβάζω το blog σου, σου στέλνω ένα από τα πρώτα post του δικού μου blog και αν σε ενδιαφέρει μπες να δεις και τα άλλα”, αλλά περιέχει σκέτο το post, χωρίς ένα “γεια”.

Off-topic σχόλια

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω σβήσει σχόλια στα post του xblog.gr. Διαγράφω με τη μία σχόλια που περιέχουν ύβρεις, όπως επίσης διαγράφω με τη μία off-topic σχόλια, που μόνο σκοπό έχουν να διαφημίσουν ένα άλλο blog. Μπαίνει δηλαδή ο άλλος σε ένα ή και σε περισσότερα post και αφήνει σχόλιο μόνο με τη διεύθυνση του blog του. Έστω ας άφηνε σχόλιο με link σε ένα post που έκανε για θέμα παρόμοιο με αυτό που γράφω εγώ, αλλά όχι σχόλιο με το url του blog του.

Twitter & Facebook

Είναι στη “μόδα” φαίνεται το Twitter και το Facebook να προωθούν όσο γίνεται blog posts. Παράδειγμα: Ξεκινάει κάποιος ένα blog και ξεκινάει και ένα Twitter Account μόνο και μόνο για να ποστάρει τα links των blog post του. Την ίδια στιγμή το status update του λογαριασμού του στο Facebook ανανεώνεται μόνο με την εισαγωγή του link από κάθε νέο post που δημοσιεύει στο blog του. Θα μπορούσε να το κάνει όχι τόσο “ξερά”, αλλά βάζοντας πχ στο Facebook Status “Kostas σας προτείνει να δείτε το blog του στη διεύθυνση τάδε”.

Οι δύο πρώτοι κατ΄εμέ είναι οι πιο ενοχλητικοί τρόποι για να γίνει ένα blog γνωστό και, όπως έγραψα και στην εισαγωγή του post, περισσότερο πιθανό είναι να έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Σε μερικές μέρες θα γράψω ακόμη ένα post με τους σωστούς, κατά τη γνώμη μου, τρόπους για να γίνει ένα blog γνωστό.

[photo by splorp]

26 Σχόλια
  • Avatar
    ανωνυμη

    σας παρακαλω ελατε και επισκευτειτε το μπλογκ μου σας παρακαλω

  • Avatar
    rdeco

    καλησπέρα
    αν και το ποστ είναι αρχαίο, μπορεί να αναβιώσει με σχόλια. Σχολιάζω γιατί είμαι παλιά blogger, μου άρεσε η τοποθέτηση του johnKarak και η ιστορία του Οδυσσέα. Είμαι στο blogging από αρχές του 2007. Όταν ξεκίνησα δεν ήξερα φυσικά που πάνε τα 4 και για σχεδόν 1 χρόνο δεν είχα stats. Μετά έβαλα. Έχω ένα θεματικό blog που ασχολείται με τη διακόσμηση. Θέλω να πω πως βλέπω στην Ελλάδα το blogging σαν μωρό-νεογνό ακόμα και κατά τη γνώμη μου θέλει τουλάχιστον 2 χρόνια για να ανέβει. Επισκέπτες σε καλό αριθμό και διαφήμιση (κλικς) άρχισα να έχω σχεδόν 6-7 μήνες τώρα. πρόσφατα απόκτησα πιστούς αναγνώστες άρα και διαφημιστές. Όταν και εγώ βγήκα από το καβούκι μου και άρχισα να το λέω παντού, τότε είδα και αύξηση κόσμου και σε ορισμένες περιπτώσεις θαυμασμού. Έκανα comments ουσίας και παρακολουθούσα στενά ξένα μπλογκς, τα οποία και με εβαλαν στο blogroll τους. Μάλλον σας μπέρδεψα; Τι θέλω να πω; ΤΟ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΩ και δεν έψαξα ποτέ να δω τι φταίει αν δεν είχα κόσμο. Αν μέσα μου ήξερα αντικειμενικά πως το προϊόν μου είναι καλό ταυτόχρονα ήξερα πως θα έρθουν οι επισκέπτες. Και ήρθαν. Και θα έρθουν και άλλοι. Καθημερινή ανάρτηση και υπομονή. Στην Ελλάδα είμαστε. Το internet μπήκε τώρα στα σπίτια του κόσμου, άσχετα αν προέρχομαι από dialup εποχή. Υπομονή και δουλειά. Αα! και ποιότητα παρακαλώ. Σκεφτείτε επίσης κάτι άλλο. Πόσοι ποιοτικοί αναγνώστες κυκλοφορούν στην πιάτσα των ιστολογίων; Λίγοι και ίσως αυτό σας λύσει κι άλλες απορίες.

  • Avatar
    christina

    geia!!poli oraio to blog sou!!!eimai k go kainouria sto athlima k psaxno pos tha kano gnosto to blog mou…oxi kati fovero aplos kapoioi na diavazoun auta pou grafo kai na sxoliazoun..poli kala kai katatopistika ta keimena sou 🙂

  • Avatar
    Οδυσσέας

    Χαιρετίζω όλους και ευχαριστώ τον Γιάννη για το αρχικό θέμα του. Μοναδικό “ατόπημα” που έχουμε κάνει με το συνεργάτη μου και web designer των sites μας, βάσει όσων λες, το τελευταίο point: Facebook και Twitter. Ζητώ ταπεινά συγνώμη που θα αναφέρω τα sites αλλά δεν το κάνω ως διαφήμιση, μα ως… case studies, αφού είμαστε στα πρόθυρα του να τα κλείσουμε και να πάμε να γίνουμε ψαράδες. Θα εξηγήσω τη λογική με την οποία τα ξεκινήσαμε και το πώς προχωρήσαμε, εδώ και περίπου ενάμισι χρόνο, για να φτάσουμε εκεί από όπου είχαμε ξεκινήσει: γύρω στο… μηδέν!

    PiPES magazine:
    Όταν πρωτοδημιουργίσαμε αυτό το site, στη διεύθυνση http://www.pipesmag.com, δεν υπήρχαν πολλά “χαβαλετζίδικα” ελληνικά (το τονίζω) sites της προκοπής, και σίγουρα κανένα στο στυλ του διάσημου the Onion. Όλα όσα είχαμε συναντήσει αναμασούσαν τα ίδια και τα ίδια και περιορίζονταν στην αναδημοσίευση των ίδιων εικόνων, των ίδιων ανεκδότων… της ίδιας “ύλης”. Πιστεύοντας ακράδαντα στο λεγόμενο “content is king”, και θεωρώντας πως αυτό είναι ένα κενό στο ελληνικό Internet που θα μπορούσαμε να καλύψουμε, βάλαμε τις δουλειές μας σε δεύτερη μοίρα και πέσαμε με τα μούτρα στη δουλειά. Το PiPES magazine ήταν γεγονός και το πρώτο τεύχος του, σε μορφή PDF, έφτασε περίπου τους 1500 αναγνώστες (αν πιστέψω τις στατιστικές του WordPress – τότε δεν είχα ασχοληθεί με Google Analytics). Έτσι είπαμε να το κάνουμε site-site, όπου θα αναρτούσαμε περιστασιακά ύλη και παράλληλα θα δουλεύαμε στη δημιουργία περισσότερων PDFs. Εκεί τη… χάσαμε τη μπάλα!

    Το site, από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του και μέχρι σήμερα δεν ξεπερνά τους 50 επισκέπτες τη μέρα. Θεωρούσαμε πως το όνομα δεν έχει τόση σημασία και παραπέμπει σε περισσότερο χαβαλέ (μου το έλεγαν πως θα έπρεπε να το αλλάξω και δεν τους άκουγα). Παρά το, θέλω να πιστεύω, πρωτότυπο content, παρά την σχεδόν επαγγελματική δουλειά στα PDF (αν και γραφίστας, εργαζόμουν ως συντάκτης και ήταν η πρώτη φορά που ασχολούμουν με DTP – και μετά είδα άλλους να “δανείζονται” στοιχεία από τα PDFs του PiPES magazine), ειδικά τα PDF που ακολούθησαν το πρώτο είχαν… πόσους… 50; 100 αναγνώστες; Αυτό από μόνο του κάρφωσε για τα καλά στο μυαλό μου τη φράση “τζάμπα κόπος” και έτσι έστρεψα περισσότερο την προσοχή μου στο Productivity.gr…

    Productivity.gr
    Αυτό ξεκίνησε περισσότερο ως ένα πείραμα, με τον Φώτη (ο συνεργάτης που λέγαμε) να μου υπενθυμίζει γελώντας πως “ο όρος έχει τόση σχέση με τον Έλληνα όσο ένα τηλεκοντρόλ με ένα λάστιχο ποτίσματος”. Θεωρώντας πως δεν ήξερε τι έλεγε και πως, επιπλέον, είχε πλήρη άγνοια σχετικά με τα συστήματα αυτόματου ποτίσματος που υποθέτω έχουν και τηλεκοντρόλ (κάποια δεν έχουν; ε; ε; πάλι βλακείες λέω;… να πάρει..!), είπαμε “να βοηθήσουμε το συνάνθρωπο να γίνει παραγωγικός”. Ξεκινήσαμε με περισσότερο “ορίτζιναλ περιεχόμενο”, φτιάχνοντας μέχρι και PDFs/mini manuals/βοηθήματα για προγράμματα και υπηρεσίες. Για δες, όμως, περίεργο πράμα: ο κόσμος, βάσει του Analytics -που είχαμε “μάθει”, πια, έστω σε βασικό επίπεδο- προτιμούσε να διαβάζει τα πιο μικρά και άσχετα θέματα του site. Δεν πλησίαζαν τα PDFs και προτιμούσαν οτιδήποτε άλλο. Εδώ υπήρχε και ένα τρομαχτικό clue: στη λέξη “οτιδήποτε”! Παρά το κάπως στοχευμένο θέμα του site, τα θέματα “απλώνονταν” σε πολλές κατηγορίες: κάποια είχαν να κάνουν με Office, άλλα με Windows, άλλα με Linux, με γραφικά, με Web Design, με το πώς να ζεις καλύτερα… Και οι αναγνώστες πότε προτιμούσαν το ένα, πότε το άλλο. Δεν υπήρχε ένα ξεκάθαρο “pattern” που να μας δείχνει που να εστιάσουμε την προσοχή μας.

    Τώρα, λοιπόν, πλησιάζουμε στη φάση που σκεφτόμαστε να παρατήσουμε πλήρως την προσπάθεια. Στα λάθη μας αναγνωρίζουμε πως δεν μπορέσαμε να “προβληθούμε” (δεν είχαμε και τόσες γνωριμίες, δεν γνωρίζαμε και πώς να “το κυνηγήσουμε”), αλλά και, το σημαντικότερο, πως θεωρήσαμε πως το “content is king” σε συνδυασμό με το “build it and they will come” αρκούν. Αμ δε!

    Εγκυκλοπαιδικά και κυρίως ως ανέκδοτο αναφέρω πως το πιο δημοφιλές θέμα του PiPES magazine σε όλη την πορεία του είναι το “Ηλικιωμένος αρνείται να πεθάνει”. Το αντέγραψαν αρκετά blogs ως πραγματική είδηση και μας έστειλαν καλό traffic. Το περίεργο είναι πως το θέμα είναι έτσι γραμμένο ώστε να “κάνει μπαμ” πως είναι ψεύτικη είδηση. Και πάλι, πολλοί το πίστεψαν. Έμμεση προσβολή στην προσπάθεια μας, πως στα blogs όπου αναρτήθηκε βλέπαμε τα σχόλια να πέφτουν το ένα μετά το άλλο (“Πω-πω τον καημένο το γεράκο”) ενώ σε εμάς δεν υπήρχε ούτε ένα σχόλιο! WTF?!

    Ah, anyways… Δεν πρόκειται να τα παρατήσουμε πλήρως ποτέ, αλλά σίγουρα θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε το μοντέλο μας και πιθανότατα να εστιάσουμε την προσοχή μας σε άλλες προσπάθειες. Εκτός αν βέβαια γίνει κάποιο θαύμα (είναι κανείς θαυματοποιός εδώ ανάμεσα σας να πετάξει καμμια ιδέα;)…

    Φιλικά
    Οδυσσέας

  • Avatar
    Γιάννης Καρακατσάνης

    Λάμπρο, όταν περάσεις τον κώδικα του Analytics στο blog σου δεν εμφανίζονται αμέσως οι επισκέψεις.

  • Avatar
    Λάμπρος

    Paidia den mporw na dw ton arithmo episkepsewn kai kati allo.Pws mporw na kanw gnwsto to blog mou .Apanthste plzz!

  • Avatar
    Λάμπρος

    Den ta pai kl to blog mou…ftou kai ithela na petixw:(

  • Avatar
    Λάμπρος

    Paidia to ekan alla twra mou vgazei ena pinaka pou leei to onoma tou blog mou kai leei:reports status kai tetoia

  • Avatar
    Γιάννης Καρακατσάνης

    Ακολούθησε τα βήματα και τις οδηγίες που θα βρεις στο google.com/analytics.

  • Avatar
    Λάμπρος

    Επειδή όπως είπα δεν ξέρω πολύ καλά απο ατά τιο πρέπει ακριβώς να κάνω?Ok θα κανω account και επειτα?θα αντιγράψω αυτο ποθ μοθ δίνει και θα το κάνω επικόλληση που?Βοηθειααααααα!!!:P

  • Avatar
    Τάσος Βελιάδης

    Επίσης αν θέλεις στα σχόλια που αφήνεις μπορείς να βάζεις και την διεύθυνση του blog σου, στην επιλογή site!!

  • Avatar
    Τάσος Βελιάδης

    Την διαδικασία δεν μπορώ να στην εξηγήσω βήμα βήμα !! Αλλά μπορείς να μπείς σε αυτή την διεύθυνση http://www.google.com/analytics/ και θα σου λυθούν όλες οι απορίες.

  • Avatar
    Λάμπρος

    Μπορείτε να μου εξηγήσετε την διαδικασια?

  • Avatar
    Λάμπρος

    Paidia kai egw eftiaxa exthes to blog mou kai prospathw na to kanw gnwsto.Na kanw mia erwthsh:apo pou vlepoume tous episkeptes pou erxontai kai ton arithmo episkepsewn ?perimenw apanthsh grhgora!

  • Avatar
    Potpouriart

    Καλησπέρα πολύ σωστά αυτά που γιατί και εγώ θέλω να προωθήσω το blog μου με κάποιον τρόπο που να μην το διαγράφουν οι άλλοι όταν το βλέπουν όταν βάλεις το σωστό τρόπο θα ήθελα να με ενημερώσεις καλό απόγευμα

  • Avatar
    jarvis

    hello!ta les polu swsta file!k emeis eimaste sthn arxh k psaxnomaste akoma alla goustaroume!opote thes perna mia volta!kalh evdomada!

  • Avatar
    Γιάννης Καρακατσάνης

    @ngel, Έχεις δίκιο και ειλικρινά δε καταλαβαίνω όσους γράφουν κάτι που έχουν δει αλλού, χωρίς αναφορά στην πηγή.

  • Avatar
    @ngel

    Γιάννη, με την ευκαιρία αυτή, εγώ ως μικρός και λιγότερο γνωστός blogger θέλω να θίξω ένα θέμα που με ενοχλεί από τις πρώτες μέρες που ξεκίνησα, αλλά δεν το έχω αναφέρει ποτέ “δημόσια”. Το πρόβλημα αυτό είναι η “κλοπή” θεμάτων από “γνωστούς” bloggers που βρήσκουν σε μικρά και άγνωστα blogs χωρίς να αναφέρουν τη πηγή, τη στιγμή που με μια απλή αναφορά, θα μπορούσαν να βοηθήσουν και το νέο blogger να αποκτήσει λίγο μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, αλλά να αισθανθεί ότι κάνει και καλή δουλειά! Στην αρχή δε με ενοχλούσε τόσο, τώρα όμως σκέφτομαι αρκετές φορές να κάνω θέμα που αφορά τη “κλοπή” από συγκεκριμένους έλληνες bloggers!

  • Avatar
    Γιάννης Καρακατσάνης

    antreas, Κάνε αυτό που κάνεις με μεράκι και θα έρθουν και τα hits… Θα τελειώσεις το σχολείο και μετά θα έχεις περισσότερο χρόνο να ασχολείσαι με πράγματα που αγαπάς…

    Δυστυχώς το υπάρχον σύστημα εκπαίδευσης δεν αφήνει πολλά περιθώρια για άλλες δραστηριότητες και ασχολίες.

  • Avatar
    giannis k.

    **** —>> (giannis k.) <<— ****
    WOW!! Μπείτε κι Εσείς Εδώ Τώρα!!

    Να ένας ακόμα ωραίος τρόπος να διαφημίζεις το blog σου.. Απο εδώ και πέρα, να γράφεται κι ένα σχολιάκι κάτω από την διεύθυνση σας. Καλύετρα δεν είναι έτσι Γιαννη?? xαxαxαxα! 😉

    Καλά αυτό με το facebook το έχω πετύχει, εντάξει τρώγετε μωρε.. Αλλά το να αφήνεις σχόλιο στεγνά μία διεύθυνση σου είναι και λίγο θράσσος, θα μπορούσα να πω.

  • Avatar
    antreas

    Σίγουρα μου αρέσει αλλά θέλει να έχεις και χρόνο να ασχοληθείς με αυτό κάτι που για εμένα είναι πολύ δύσκολο λόγω ηλικίας (13 είμαι ακόμα). Σχολείο , φροντηστήρια , προπονήσεις δεν μου μένει και πολύς χρόνος για να γράψω.
    Βέβαια δεν αντιλέω πρέπει να αγαπάς αυτό που κάνεις αλλά όπως είπα και πιο πριν όταν δεν υπάρχει αρκετός χρόνος κάποια στιγμή (που ελπίζω να μην το κάνω) ίσως και τα παρατήσει κάποιος.

  • Avatar
    dealsend

    Θα συμφωνήσω στα 2 πρώτα, τώρα για facebook δεν ασχολούμαι οπότε δεν έχω άποψη, για twitter όμως είναι συνηθισμένο να στέλνονται links απο νέα blog post.

    Το βασικό ομως και εκεί είναι οι followers, αν έχω 5 followers και στέλνω μονο τα νεα blogpost μου το πιο πιθανό ειναι να μην αποκτήσω ποτε περισσότερους followers, οπότε είτε στέλνεις ειτε οχι, το ένα και το αυτό.

    Το καλύτερο είναι να σε κάνουν twit ένα post σου. Ε! αυτό για να γίνει πρέπει να έχει ενδιαφέρον ένα post.

    @ανδρέας, νομίζω οτι το blogging το κάνεις καταρχήν γιατι γουστάρεις, αν πραγματικά σου αρέσει, και το κάνεις με συνέπεια και ειλικρίνεια, θα έρθουν και τα hits.

  • Avatar
    Γιάννης Καρακατσάνης

    antreas, Θα ανέβουν οι επισκέψεις σιγά-σιγά… Κι εμείς δεν ξεκινήσαμε με τη μία με 2.000 επισκέψεις / ημέρα. Υπομονή και επιμονή χρειάζεται!

  • Avatar
    antreas

    Και όμως κάποιοι που δεν ακολουθούν τις τακτικές αυτές όπως π.χ. εγώ δεν βλέπω το blog μου να τα πάει και πολύ καλά. Βέβαια δεν είναι και πολλοί που ασχολούνται με κινητά για να επισκέπονται το blog μου αλλά ορισμένες φορές σκέφοτμαι εαν τελικά δεν υπήρχε ο λόγος να κάνω ένα blog. Σίγουρα δεν είναι λίγες 100-150 επισκέψεις καθημερινά αλλά δεν είναι και ένα υψηλο ποσοστό όπως ας πούμε οι επισκέπτες του δικού σας blog.
    Όπως και να έχει οι συμβουλές που δίνεις είναι αρκετά χρήσιμες.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα