Γιατροί στα πλοία

Γιατροί στα πλοίαΔιαβάζω πριν από λίγο στην Ελευθεροτυπία: Τραγωδία εν πλω, προχθές, στο ακτοπλοϊκό «Αγιος Γεώργιος», που είχε αποπλεύσει από την Κύθνο για τον Πειραιά. Εικοσιεννιάχρονη που είχε επιβιβαστεί από το νησί, υπέστη επιληπτική κρίση ενώ το πλοίο έπλεε ανοιχτά των Φλεβών και κατέληξε, γιατί δεν υπήρχε ναυτολογημένος γιατρός, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, «λόγω μικρής διάρκειας των δρομολογίων από Πειραιά για δυτικές Κυκλάδες». [συνέχεια]

Χιλιάδες άνθρωποι ταξιδεύουν με πλοίο κάθε χρόνο, άλλοι για τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού, άλλοι για Κυκλάδες, άλλοι για Δωδεκάνησα, Κρήτη, Επτάνησα και και αλλού. Το ταξίδι Κύθνος – Πειραιάς δε διαρκεί περισσότερες από τρεις ώρες, εκτός και αν έχει καμιά καθυστέρηση το πλοίο. Να που το κακό συνέβη. Η νομοθεσία, όπως διαβάζω στο δημοσίευμα, προβλέπει την ύπαρξη ναυτολογημένου γιατρού στα πλοία, δε ξέρω όμως αν το «μικρή διάρκεια των δρομολογίων από Πειραιά για δυτικές Κυκλάδες» αποτελεί παραθυράκι στο νόμο για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που πραγματοποιούν δρομολόγια στις δυτικές Κυκλάδες και αν εκεί έχουν το δικαίωμα να μην έχουν γιατρό.

Τόσα χρόνια που ταξιδεύω κάθε καλοκαίρι με πλοία, είτε για να πάω στο νησί μου στη Σκόπελο, είτε για να πάω σε άλλα νησιά, ευτυχώς δεν έτυχε να πάθω κάτι χτύπα ξύλο και να χρειαστώ γιατρό εν πλω. Όμως το κακό δε ξέρεις ποια ώρα θα σε βρει. Η συγκεκριμένη κοπέλα από ότι διάβασα έπαθε κρίση επιληψίας και πριν το ταξίδι ενώ περίμενε με συγγενείς της το πλοίο στο λιμάνι και το λιμενικό κάλεσε για βοήθεια γιατρούς από το Κέντρο Υγείας Κύθνου. Συνήλθε και με τη συγκατάθεση όλων ταξίδεψε, για να συμβεί αργότερα ό,τι συνέβη.

Μήπως η νομοθεσία να γίνει πιο αυστηρή και να υποχρεωθούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να έχουν σε όλα τα πλοία τους γιατρό; Κάθε χρόνο τόσες αυξήσεις κάνουν στα εισιτήρια, δε νομίζω ότι θα είναι τόσο μεγάλο έξοδο για τους εφοπλιστές μας να έχουν 1-2 γιατρούς στα πλοία τους…

8 Σχόλια
  • Avatar
    red

    Εγω παντως ως γιατρος πλοιου στη γραμμη Ρεθυμνου Πειραια, αντεδρασα με παραιτηση οταν μετα απο 5 μηνες δουλειας επρεπε να τρεχω καθε μερα στο υπουργειο για να μαθω αν θα πληρωθω καποτε..
    Αφου λοιπον με καθυστερηση 5 μηνων(λες και εγω δεν εχω καθημερινες αναγκες) αποφασισαν οι αρμοδιοι οτι θα μπορουσα να πληρωθω 1000 ευρω το μηνα, αποφασισα το αυτονοητο…Παραιτηση απο την προνομιακη αυτη θεση του δημοσιου…
    Τωρα 9 μηνες μετα τον διορισμο δεν εχω παρει δραχμη για τις υπερωριες που ξεπερνουσαν τις 400 ωρες καθε μηνα που δουλεψα και για τις οποιες αν πληρωθω καποτε θα παρω το πλαφον των εφημεριων που παιρνει ενας γιατρος στη στερια…
    Αλλα επειδη δεν βλεπω να συγκινειται κανενας αρμοδιος, μαλλον θα πρεπει να παω δικαστηκα για το αυτονοητο δικαιωμα του καθε εργαζομενου..Να πληρωνεται για οτι δουλευει…
    Ας μου εξηγησει καποιος γιατι να μεινω εν πλω..
    (τις υποχρεωσεις στη μαμα πατριδα τις εχω ξεπληρωσει και στους εφοπλισταδες δεν εχω καμμια)
    Ας μου εξηγησει καποιος επισης γιατι να παιζω καθε μερα την καριερα μου παρακαλοντας τον καθε υπευθυνοανευθυνο για να μου δωσει τα απαραιτητα βασικα φαρμακα, ωστε να μπορεσω να βοηθησω σε περιπτωση αναγκης και αυτος να μου κλαιγεται οτι θα του την πει ο καθε Χατζηδακης της καθε ΑΝΕΚ για την παραγγελια…
    Αντε μη πω καμμια χειροτερη κουβεντα για τα υπουργεια τους και τις εταιριες ..

  • Avatar
    Anonymous

    kai ego ekana to la8os na eimai giatros se ploio kai malista sth grammh ths krhths htoi 9 wres nyxterino taksidi kai ousiastika se energh efhmeria 24 wres to 24wro 7 meres th bdomada 30 meres to mina!!!nomiko plaisio mhden adeies mhden!!!!katapathsh opoioudipote ergasiakou ka8estwtos!!!stis 8 martioy 2007 to martyrio mou elabe telos!!!apotelesma????pliro8ika 1000 eyro to mina gia 24wri ergasia!!!!makari o 8esmos na leitourgouse!!!oi giatroi 8eloun na boi8isoun,as mas boi8isei kai to kratos den eimaste zoa!!!
    petros hasiotis-distixos iatros en elladi
    petroschassiotis@hotmail.com

  • Avatar
    Γρηγόρης Αθανασιάδης

    @ Ανώνυμος: Όντας ιατρός πλοίου της ακτοπλοϊας για 4,5 μήνες -τόσο άντεξα- με το βασικό μισθό του αγροτικού ιατρού (αρκετά λιγότερα από του επίκουρου που ξέρεις πόσο είναι), με 463 ώρες εν πλω τον πρώτο μήνα που τις μέτρησα και σχεδόν αποκλειστικά νυκτερινά δρομολόγια, κυνηγώντας μέχρι σήμερα τα υπουργεία Υγείας & Οικονομικών για τα χρεωστούμενα των υπερωριών, σε πληροφορώ πως οι ιατροί των πλοίων είναι οι μόνοι που προσπάθησαν ειλικρινά να συνεχίσει να λειτουργεί ο θεσμός απρόσκοπτα…

  • Avatar
    John Karakatsanis

    @ Ανώνυμε: Αν τους παρέχονταν οι κατάλληλες συνθήκες νομίζω ότι κάποιοι θα δέχονταν, εννοώ δηλαδή όχι να έχουν ένα γιατρό και να τον έχουν μέρα-νύχτα στο πόδι, αλλά στα πλοία που κάνουν μικρά ταξίδια να είναι στο πλοίο και μετά το δρομολόγιο να πηγαίνει σπιτάκι του και στα μεγάλα δρομολόγια που θα πρέπει πχ να είναι 10-15 ώρες στο πόδι να υπάρχει κι άλλος γιατρός και να αλλάζουν μέρα παρά μέρα κλπ.

    @ Πρέζα TV: Μακάρι κάποια στιγμή να παίρνονταν και τέτοιες αποφάσεις, αλλά μπα.. Θα φάει (?) κάνα πρόστιμο και αυτό ήταν όλο.

  • Avatar
    ΠΡΕΖΑ TV

    Mηπως η εταιρια στην οποια πεθανε το κοριτσι θα επρεπε αυριο κι’ολας να κλεισει;;;

  • Avatar
    Anonymous

    Όντας αξιωματικός του Εμπορικού μας ναυτικού μπορώ να σου πω φίλε μου ότι έχεις απόλυτο δίκιο. Ρώτησε όμως πως αντέδρασαν οι γιατροί όταν προτάθηκε να κάνουν το λεγόμενο αγροτικό τους στα πλοία (σκέψου τι βύσματα χρησιμοποιούν για να παραμείνουν στην Αθήνα).

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Δωρεάν newsletter

Γίνε συνδρομητής στο newsletter μας και κέρδισε πλούσια δώρα στους διαγωνισμούς μας!