Αττικό Μετρό: 5 ερωτήσεις περιμένουν απάντηση!

Πριν από 15 μέρες στείλαμε ένα email στο Γραφείο Επικοινωνίας Κοινού και στην Υπηρεσία Δημοσίων Σχέσεων και Τύπου της Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας ΑΕ, θέτοντας 5 ερωτήσεις σχετικά με τα ποδήλατα στο Μετρό. Βρίσκουμε την πολιτική της ΑΜΕΛ ελλειπή και χαρακτηριστικά οικοφοβική, κάτι που δεν αρμόζει στο πλέον πρωτοποριακό και οικολογικό μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η Αθήνα.

Οι δύο υπηρεσίες της ΑΜΕΛ ΑΕ δεν μας απάντησαν, παρόλο που πέρασαν 15 μέρες από την ημέρα που στείλαμε το email (Τετάρτη 22 Απριλίου). Γι΄αυτό παραθέτουμε τα ερωτήματα και εδώ, μήπως και το δει κάποιος αρμόδιος από την εταιρεία και μπει στον κόπο να μας γράψει ένα email.

1. Γιατί απαγορεύονται ρητά τα ποδήλατα (σπαστά και μη) στο Μετρό, αλλά δεν απαγορεύονται άλλα αντικείμενα μεγαλύτερου όγκου και βάρους που δεν έχουν καμία χρηστική μεταφορική ιδιότητα; Για παράδειγμα, γιατί κανείς δε με σταμάτησε όταν αγόρασα μία τηλεόραση από τα Public Συντάγματος, για τη μεταφορά της οποίας χρειάστηκαν δύο άτομα;

2. Οι χώροι στάθμευσης που προσφέρει η ΑΜΕΛ ΑΕ για τα ποδήλατα είναι σε όλους τους σταθμούς; Οι χώροι αυτοί φυλάσσονται; Επιβλέπονται; Υπάρχει κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης;

3. Ο κανονισμός της ΑΜΕΛ αναφέρει «Επιτρέπεται η μεταφορά σπαστών ποδηλάτων μόνο εφόσον αυτά είναι συσκευασμένα σε ειδικό σάκο μεταφοράς ή σε κουτί». Γιατί απαγορεύονται τα σπαστά ποδήλατα χωρίς το σάκο τους, αλλά επιτρέπονται με το σάκο τους; Αν μη τι άλλο η θήκη δεν προσθέτει όγκο, έστω και ελάχιστο; Ποιος είναι τελικά αυτός που θα κρίνει αν ένας σάκος μεταφοράς ποδηλάτου είναι αρκετά «ειδικός» για την περίπτωση, ούτως ώστε να μην υπόκεινται οι ποδηλάτες στην εκάστοτε κρίση του υπεύθυνου του σταθμού;

4. Αν η ΑΜΕΛ πραγματικά νοιάζεται, γιατί δεν χορηγεί δωρεάν τους σάκους αυτούς στο κοινό, έναντι εγγύησης που επιστρέφεται στο τέλος της ημέρας;

5. Γιατί, αν το πρόβλημα που προσπαθεί να λύσει η ΑΜΕΛ είναι αυτό του όγκου, δεν επιτρέπονται τα ποδήλατα σε συγκεκριμένο βαγόνι και αποκλειστικά εκτός των ωρών αιχμής;

[photo by cavorite]

11 Σχόλια
  • Avatar
    Montague-Paratrooper

    Σταθμός Ακρόπολης: Κοντή, χοντρή, καστανή, (δεν λέει το όνομά της) δημιουργεί πρόβλημα σε όποιον φέρει σπαστό ποδήλατο και τον καθυστερεί σημαντικά κάθε φορά, έως ότου παροτρυνθεί το υπόλοιπο προσοπικό του εν λόγω σταθμού να τηλεφωνήσει σχετικά σε προισταμένους της. Ακόμα και όταν ξεκαθαρίζεται ότι κάνει λάθος, εκείνη συνεχίζει. Είναι απαράδεκτη και κομπλεξικιά.

    Δεν μπορεί να δημιουργεί σύγχιση και πρόβληματα στο επιβατικό κοινό. Εάν συμφωνείτε, ας κάνουμε μαζικά κάποιο σχετικό έγγραφο εναντίον της.

  • Avatar
    Stavros

    Μπράβο παιδιά αυτές οι κινήσεις πρέπει να γίνονται!!! Τι σημαίνει μόνο σπαστό δεν το καταλαβαίνω!!!Εμείς οι υπόλοιποι δηλαδή????
    Εγώ έχω ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και το χρησιμοποιώ πολύ από τότε που το αγόρασα και μπορώ να σας πω ότι το ευχαριστιέμαι πολύ. Όταν λέμε ηλέκτρικό ποδήλατο είναι οικολογικό με μπαταρία λιθίου που ανακυκλώνεται από το εργοστάσσιο παραγωγής.
    Δείτε και εδώ για περισσότερες πληροφορίες:
    http://www.facebook.com/home.php#/pages/electrobike-/80484881682?ref=ts

  • Avatar
    Άρης

    Γιατί δε κάνουν καμιά δοκιμαστική να δούνε αν πράγματι δημιουργείται πρόβλημα? Να προσκαλέσουνε κάποιον αριθμό ποδηλατών, να τους δώσουν μια καρτούλα πρόσβασης για το ποδήλατο και να ξεκινήσουν μία πιλοτική δοκιμή. Στο Σύδνεϋ που ήμουν 15 χρόνια, δεν έχουν ειδικά μέτρα. Χύμα μπαίνουν τα ποδήλατα. Δεν ενοχλούν κανένα. Ούτε ειδικά βαγόνια ούτε τίποτα.

    Αν κάποιος επιβάτης ενοχλεί τους άλλους γιατί είναι ασυνείδητος μπορεί να το κάνει και με μιά βαλίτσα, και με το να μπει στο τρένο χωρίς να έχει κάνει μπάνιο 5 μέρες. Αυτός με το ποδήλατο δεν ενοχλέι αυτόματα τους άλλους.

    Το σπαστό ποδήλατο είναι κάποια αρχή αλλά όχι αρκετή. Τι μάθανε για τα σπαστά ποδήλατα πάντως? Έχουν κάποια δεδομένα? Ενοχλούν κανένα? Διαφάνεια please.

  • Avatar
    lapiz

    Απίστευτη λύση που χρησιμοποιούν στη Ρώμη:

    http://www.thekeytoitaly.com/Rome/Events-in-Rome/Roma-n-Bike-Bike-sharing-2.html

    Αν και οι τιμές είναι λίγο ακριβές, προσωπικά θα πρότεινα μοντέλο μηνιαίου πάγιου για την αντίστοιχη εφαρμογή στην Ελλάδα.

    Είναι εντελώς ευφικτό και με το μικρό αριθμό σταθμών της Αθήνας, θα μπορούσαμε να έχουμε σταθμούς ενοικίασες σε κάθε έναν..

  • Avatar
    nikos

    @George

    «…φύλαξη, επίβλεψη, cctv ως αποτρεπτικό μέτρο» : Έχεις δίκιο ! Μόνο 2 !! ελεγχόμενοι σταθμοί απ΄ ότι διαβάζω, είναι λίγοι. Εδώ σίγουρα υπάρχει δυνατότητα βελτίωσης.

    «… πόσο θα κοστίσει; 1% παραπάνω; 2%; ξεχωριστό κόμιστρο… »
    δηλαδή 1, 2 cent επιπλέον ?? δεν νομίζω…
    Αν ξέραμε το κόστος αγοράς κάθε βαγονιού, τα έξοδα λειτουργείας και συντήρησης, τη συνολική διάρκεια ζωής, καθώς και τον αριθμό επιβατών-ποδηλατών, θα μπορούσαμε να κάνουμε έναν πρόχειρο υπολογισμό για το επιπλέον κόμιστρο.

    Η όποια νοοτροπία έχει η ΑΜΕΛ Α.Ε. είναι καθαρά επιχειρηματική, την ίδια όπως όλες οι εταιρείες μεταφοράς επιβατών στο εξωτερικό – ιδιωτικές και μη. Όπου το απλό εισιτήριο κοστίζει 3-5 φορές περισσότερο για συγκρίσιμες αποστάσεις.

    Πειραματικά  (και για λόγους προβολής βέβαια 😉 θα μπορούσαν να ξεκινήσουν με μερικά δανεισμένα βαγόνια ώστε να μετρήσουν την ανταπόκριση του κοινού.

    Μια άλλη δυνατότητα ειναι η ιδέα του call-a-bike που έχω δει σε μερικές πόλεις της Γερμανίας (δες εδώ http://www.callabike.com)

    Όπως σου είπα όμως το πρόβλημα είναι η συνολική έλλειιψη υποδομών. Όσο είμαι Αθήνα, με το ποδήλατο το πολύ μέχρι το φούρνο και το συνοικιακό supermarket. Στο εξωτερικό δεν έχω πρόβλημα να το χρησιμοποιώ και αν στο στο τέλος βαρεθώ το φορτώνω  για +3€ στο τραμ ή το μέτρο. 😉

  • Avatar
    dilated

    @ george

    http://www.amel.gr/index.php?id=24

    Δες εκεί που λέει αν μπορείς να μεταφέρεις το ποδήλατο. Πλέον αναφέρει ότι » Επιτρέπεται ωστόσο η μεταφορά σπαστών ποδηλάτων». Με τονισμένα γράμματα και χωρίς άλλη προυπόθεση.

  • Avatar
    George

    Alice, Orck:

    Thank you! 🙂

    Dilated:

    Δεν είδα κάποια αλλαγή στη στάση του Μετρό. Εξακολουθούν να λένε ότι τα σπαστά δεν επιτρέπονται χωρίς θήκη.

    Νίκο:

    Από τους όρους φύλαξη, επίβλεψη και κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης σου έμεινε μόνο το βίντεο; Φυσικά και το βίντεο δεν είναι πολύ χρήσιμο αν σου κλέψουν το ποδήλατο. Είναι πολύ χρήσιμα όμως τα τρία αυτά μαζί που ανέφερα (φύλαξη, επίβλεψη, cctv) ως αποτρεπτικό μέτρο για να ΜΗΝ φτάσουμε στο να σου κλέψουν το ποδήλατο.

    Όσο για τα ειδικά βαγόνια, αν η ΑΜΕΛ μπει στη νοοτροπία του να θέλει να εξυπηρετήσει θα κάνει και τα ειδικά βαγόνια ή ειδικό χώρο στα τελευταία βαγόνια έστω κι αν αυτά είναι σε κάποιους συρμούς. Και αν δεν θέλει να επιμερίσει το κόστος του ποδηλατου σε όλους τους επιβάτες (πόσο θα κοστίσει; 1% παραπάνω; 2%;) τότε ας χρεώνει στο ποδήλατο ξεχωριστό κόμιστρο ανάλογο με το κόστος μεταφοράς του, π.χ. μισό εισιτήριο.

  • Avatar
    nikos

    Καλημέρα!

    Ουσιαστικά δύο ερωτήσεις, οι 1, 3, 4, & 5 έχουν το ίδιο αντικείμενο: την μεταφορά ποδηλάτων.

    Οι λόγοι είναι εδώ: http://www.amel.gr/index.php?id=24
    Για εμένα τουλάχιστον αρκετά κατανοητοί.

    Με εμπειρία αρκετών χρόνων στο εξωτερικό, μπορώ να σου πω ότι μόνο με ειδικά διαμορφωμένους χώρους/βαγόνια λύνεται το πρόβλημα, αλλά η τιμή του εισιτηρίου προφανώς θα αυξηθεί. Αυτό σίγουρα δεν θα αρέσει στους μή ποδηλάτες-επιβάτες.

    Όσο αναφορά την 2. ερώτηση, μια απάντηση θα ενδιέφερε και εμένα. Από την άλλη πλευρά, αν σου κλέψουν το ποδήλατο, πως ακριβώς θα σε βοηθήσει το video??

    Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι το ποδήλατο στο μετρό, αλλά γενικώς στην Αθήνα. Σε μια πόλη όπου επι δεκαετίες δεν υπάρχει σοβαρό πολεοδομικό σχέδιο είναι αδύνατον να φτιάξεις εκ των υστέρων τις απαραίτητες υποδομές.

    Φιλικούς Χαιρετισμούς
    Νίκος

  • Avatar
    dilated

    Τα σπαστά ποδήλατα επιτρέπονται από την αρχή της λειτουργίας του μετρό. Εδώ και μερικές μέρες μάλιστα επιτρέπονται και ΧΩΡΙΣ ειδική τσάντα μεταφοράς (που ήταν απαραίτητη βάση προηγούμενου κανονισμού).

    Τα κανονικά ποδήλατα δεν επιτρέπονται.

    Οι χώροι στάθμευσης για ποδήλατα είναι μόνο σε ορισμένους σταθμούς. Δε φυλάσσονται ούτε επιβλέπονται (κάτι το οποίο είναι πολύ εύκολο). Οι κλοπές ποδηλάτων από σταθμούς μετρό είναι πολύ συχνό φαινόμενο (μου έχουν κλέψει κι εμένα ένα ποδήλατο από τον σταθμό του Αιγάλεω).

  • Avatar
    orck

    παρολο που δεν χρησιμοποιω ποδηλατο (προτιμω το ιδιωτικο jet μου :))
    εστειλα ακριβως τα ιδια με copy-paste στην εξυπηρετηση πελατων
    εαν απαντησουν θα κανω follow-up

  • Avatar
    Alice Corovessi

    Καλημέρα , ενδιαφέρον το θέμα !! Και από δική μου εμπειρία σας λέω ότι είναι πολύ νωρίς για να πάρετε απάντηση . Πριν 3 χρόνια έστειλα και εγώ μια επιστολή στο Αττικό Μετρό και ακόμα δεν έχω απάντηση …. περιμένω …. Καλή αναμονή παιδιά !! 🙂

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Δωρεάν newsletter

Γίνε συνδρομητής στο newsletter μας και κέρδισε πλούσια δώρα στους διαγωνισμούς μας!