VisitGreece.gr: Επιτέλους Ανανεώθηκε!

Visit Greece

Επιτέλους η προηγούμενη έκδοση του VisitGreece.gr αποτελεί παρελθόν και το επίσημο site του ΕΟΤ για την τουριστική προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό ανανεώθηκε ριζικά!

Από την πρώτη σελίδα το VisitGreece.gr… «μυρίζει» Ελλάδα, αλλά και κατά την πλοήγησή σου σε αυτό, με χαρακτηριστικές εικόνες από Ελλάδα να εμφανίζονται στο πάνω μέρος κάθε σελίδας, ανάλογα με το τι επιλέγεις να δεις, πχ θάλασσα, νησιά, μνημεία κλπ.

Όσον αφορά την πλοήγηση, την βρήκα μία αρκετά εύκολη υπόθεση, με σωστή κατανομή της πληροφορίας για γρήγορη πρόσβαση σε αυτό που ψάχνει ο κάθε επισκέπτης. Το νέο site ανέβηκε χθες, οπότε σίγουρα το επόμενο διάστημα περιμένω να δω πολύ περισσότερο περιεχόμενο να προστίθεται σε αυτό.

Πολύ θετικό κρίνω το γεγονός ότι δεν δαπανήθηκαν χρήματα -αυτό αναφέρεται σε blog post της επιτροπής Διαδικτύου και Νέων Μέσων του ΕΟΤ- για την κατασκευή του, στην οποία συμμετείχε το προσωπικό του ΕΟΤ και εμπειρογνώμονες που προσέφεραν εθελοντική εργασία.

Κλείνοντας, μία-δύο παρατηρησούλες για το νέο site:

  1. Μετά τις πληροφορίες για κάθε προορισμό που περιέχονται στο VisitGreece.gr, υπάρχουν σύνδεσμοι (links) προς τα επίσημα sites δήμων, νομαρχιών κλπ για να δει ο χρήστης περισσότερες πληροφορίες. Σε κάποιες περιπτώσεις τα sites αυτά έχουν πάψει να λειτουργούν, με αποτέλεσμα να μην οδηγούν πουθενά ο κάθε σύνδεσμος. Για παράδειγμα: Μιας και κατάγομαι από την Σκόπελο, το πρώτο πράγμα που έκανα μπαίνοντας στο ανανεωμένο VisitGreece, ήταν να δω τι πληροφορίες υπάρχουν για το νησί μου. Στο τέλος λοιπόν αυτών των πληροφοριών υπάρχει link προς το skopelos.gr, που ήταν το επίσημο site του Δήμου Σκοπέλου και λέω “ήταν”, γιατί το site εδώ και καιρό δεν υπάρχει, ενώ και όταν υπήρχε δεν ήταν το πληρέστερο site για το νησί. Κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να υπάρχουν σύνδεσμοι όχι μόνο προς “επίσημα” sites δήμων και νομαρχιών, αλλά και ιδιωτών που έχουν κάνει καλύτερη δουλειά σε πολλές περιπτώσεις από τα “επίσημα”, στην περίπτωση της Σκοπέλου, το skopelosweb.gr κρίνω ότι είναι το πληρέστερο site για το νησί.
  2. Θα ήθελα πιο φιλικά URL, για παράδειγμα το url της σελίδας για την Σκόπελο θα προτιμούσα να είναι της μορφής visitgreece.gr/islands/sporades/skopelos, παρά http://www.visitgreece.gr/portal/site/eot/menuitem.f6461d577e1bafc0ace49610451000a0/?vgnextoid=a648bb1c11089110VgnVCM100000460014acRCRD&lang_choosen=en όπως είναι στην πραγματικότητα.
  3. Πιστεύω τέλος ότι το περιεχόμενο του VisitGreece.gr πρέπει να διατεθεί και σε άλλες γλώσσες στο άμεσο μέλλον και όχι μόνο στα ελληνικά και τα αγγλικά. Ναι, οι περισσότεροι διαβάζουν αγγλικά, αλλά νομίζω ότι καλό θα ήταν το περιεχόμενο να είναι προσβάσιμο και σε γλώσσες όπως γαλλικά, ισπανικά, γερμανικά, ρωσσικά κλπ.

Μπορείτε να δείτε επίσης το VisitGreece Facebook Fan Page, το account στο YouTube, αλλά και φωτογραφίες στο Flickr.

Εσάς πώς σας φάνηκε το ανανεωμένο VisitGreece.gr;

11 Σχόλια
  • Avatar
    klou

    Χιλιάδες ευρώ για το Αθηναϊκό portal και 0 ευρώ για το Ελληνικό portal; wtf;
    Δεν είμαι τόσο σίγουρος για τον εθελοντισμό σε αυτό το website. Εγώ βλέπω περισσότερο μια μακέτα περασμέμης δεκαετίας που βγήκε από “υποχρέωση” και όχι από εθελοντισμό.

    1. Μικροσκοπική φόρμα επικοινωνίας.

    2. Πατήστε στο menu, explore και προσπαθήστε να πλοηγηθείτε στο μενού Explore μέσα στη σελίδα που on rollover μετακινεί τα menu elements πάνω κάτω, παίρνοντας τα στην κυριολεξία κάτω από τον κέρσορα του χρήστη. Μενού-κυνηγητό.

    Από το blog post της ομάδας που ασχολήθηκε με το website κρατώ μόνο το παρακάτω

    Ξέρουμε πως έχουμε κάνει απλώς την αρχή. Γι αυτό και χρειαζόμαστε την κριτική και τις προτάσεις σου για την βελτίωση αυτής της πρώτης μας προσπάθειας αλλά και για την διαμόρφωση των επόμενων σταδίων του έργου.

    Αν η παραπάνω παράγραφος είναι ειλικρινής, τότε το επόμενο στάδιο, είναι το re-design.

    Πρέπει να γίνει μια αναλυτική μελέτη του ανταγωνισμού και τι έχει συνηθίσει ο κόσμος που μπαίνει σε αυτές τις σελίδες να χρησιμοποιεί ως features, μελέτη και ανάλυση των δικών μας αναγκών, σε ποια σημεία διαφοροποιούμαστε, τι δεν χρειαζόμαστε και τέλος, πέρα από όλα αυτά, χρειάζεται να σχεδιαστεί μια σελίδα η οποία πληροί βασικά στοιχεία ευχρηστίας και προσβασιμότητας, κάτι που λείπει και είναι τραγικό.

  • Avatar
    Gerasimos

    Αυτοί είμαστε αυτό μας αξίζει. Δίνουμε λεφτά για όλα τα υπόλοιπα και για το μοναδικό site που θα έπρεπε να πληρώσουμε ότι έχουμε και δεν έχουμε, στηριζόμαστε σε εθελοντική προσπάθεια.

    1. 10px font-size για content; Γιατί; Ποιός το αξιολογεί αυτό; Χρειάζεται splash page “beta” για να μας κράξουνε ότι δε διαβάζεται;

    2. Splash page “beta”. Γιατί;

    3. Αντιπροσωπεύει το εικαστικό τα τόσα όμορφα μέρη που έχουμε, μια φωτογραφία με μάσκα curved “δείχνει” την “όμορφη” Ελλάδα;

    4. Κοινωνική δικτύωση σημαίνει βάζω κουμπάκια Facebook και Twitter;

    5. 28 μέρες για να βγεί το visitgreece στον αέρα; Δηλαδή το μοναδικό site που θα έπρεπε να απασχολεί το web για 28 μήνες και να συζητιέται για τα κείμενα του και τη παρουσία του, στήθηκε μέσα σε 28 μέρες; Είναι χρόνος αυτός ενασχόλησης για ένα site;

    6. Το blog γιατί είναι στο blogspot?

    7. Οι διαγωνισμοί του ΕΟΤ τι δουλειά έχουν σε αυτό το site;

    Δε σας γνωρίζω παιδιά, αλλά σας διαβάζω συχνά. Και ξέρω πως το xblog διαβάζεται από πολύ κόσμο. Είναι κρίμα να μη χρησιμοποιείτε αυτή τη δύναμη που έχετε για να πείτε ότι αυτό το site δε μας αντιπροσωπεύει. Κρίμα.

  • Avatar
    Αφαντενός Βαγγέλης

    Για ακόμα μια φορά φαίνεται καθαρά οτι ο Έλληνας είναι Έλληνας …

    Για μια χώρα με περιοχές που στηρίζονται καθαρά στον τουρισμό, είναι απαράδεκτο να έχουμε τέτοια ιστοσελίδα …

    Αυτοί που πέρνουν αποφάσεις, και ακόμα χειρότερα αυτοί που το κατασκεύασαν δέν έχουν ιδέα απο τουρισμό …

    ας κάνουν μια βόλτα απο ιστοσελίδες άλλων χωρών να δούν τι ιστοσελίδες έχουν, και ας μήν είναι τόσο τουριστικές χώρες σαν και εμάς …

    Ας δουν για παράδειγμα την ιστοσελίδα http://www.visitlondon.com/ , και να μας πούν πόσα χρόνια μπροστά είναι … και ας μήν είναι και απο τις καλύτερες που υπάρχουν στο internet …

    Ευχαριστούμε τους αρμόδιους που για ακόμα μία φορά υποβαθμήσανε την χώρα μας …

  • Avatar
    Αλέξανδρος

    Διάβασα πιο προσεκτικά το post σου και είδα ότι δεν δαπανήθηκαν χρήματα για την κατασκευή του αλλά ότι είναι εθελοντική προσπάθεια. Αν είναι έτσι τότε το αποτέλεσμα κρίνεται ικανοποιητικό για το κόστος του. Όμως, αν αυτό είναι το επίσημο site που προωθούμε στους επισκέπτες μας από τις διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες του ΕΟΤ, τότε θα έπρεπε να έχουμε επιλέξει μια επαγγελματική λύση και να στοχεύσουμε στο καλύτερο δυτνατό αποτέλεσμα έστω και με υψηλό κόστος – τα ωφέλη θα είναι πολλαπλά.

  • Avatar
    JohnKarak

    @ Γ. Τζιραλής: Όντως το να αποκτηθεί το domain name σε .com αλλά και σε άλλες καταλήξεις καλό θα κάνει, από ότι είδα το visitgreece.com δεν χρησιμοποιείται ως site, παρά είναι… “παρκαρισμένο”, άγνωστο ποιος το έχει.

    @ Αλέξανδρος: Προσωπικά το εικαστικό δε με χάλασε, ίσως γιατί πέφτει το μάτι μου κατευθείαν στην μεγάλη εικόνα πάνω που μου “φτιάχνει” τη διάθεση. Όσον αφορά SEO friendly URLs και γλώσσες το αναφέρω και στο post, χρειάζονται και τα δύο. Συμφωνώ και στα υπόλοιπα που αναφέρεις, θέλω να πιστεύω ότι στο άμεσο μέλλον θα γίνουν όλες οι απαραίτητες προσθήκες και διορθώσεις.

  • Avatar
    Αλέξανδρος

    @JohnKarak Από που να ξεκινήσω και που να τελειώσω…

    1. Παρωχημένο εικαστικό 5ετίας minimum
    2. Το logo δεν είναι link στην home
    3. Non SEO friendly URLs
    4. Θα έπρεπε να έχει περισσότερες γλώσσες
    5. Πολύ μικρή γραμματοσειρά στο main content
    6. μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των elements
    7. To video της home page ανοίγει σε new window αντί για inline ή το πολύ σε Lightbox
    8. αργούν να φορτώσουν οι σελίδες
    9. Τα κείμενα είναι “flat” χωρίς cross links, δόμηση, headings
    10. Δεν υπάρχουν ξεχωριστές ενότητες για videos (video gallery) ή φωτογραφίες (photo gallery)
    11. Δεν υπάρχει interactivity, ή έστω ένα section για σχόλια επισκεπτών
    12. Δεν έχει ούτε έναν χάρτη της Ελλάδας! (εκτός από την μινιατούρα δεξιά)

    …. μπορώ να σου βρω και άλλες λεπτομέρειες, αλλά η ουσία είναι ότι το look & feel δεν εμπνέει ούτε εμπιστοσύνη, ούτε θετικά συναισθήματα στον επισκέπτη, και ιδίως στον ξένο που έχει δει και 5 sites παραπάνω και έχει μια άποψη περι αισθητικής και usability.

  • Avatar
    Vasiliki

    Βασικά με μια προχειρη ματιά που έριξα στα sites των υπόλοιπων χωρών θεωρώ πως η παρουσίαση είναι πλέον λίγο παρωχημένη και δεν διαφοροποιείται από εκείνη της δεκαετίας του ’70…
    Το ζητούμενο είναι να προσελκύσουμε ακριβό τουρισμό γι’αυτό θα έπρεπε να εστιάζουν και λίγο στις υπηρεσίες που προσφέρονται,κρουαζιέρες, σε πολιτιστικές δραστηριότητες…
    Μεγάλο μειονέκτημα ότι προσφέρεται μόνο σε αγγλική μετάφραση!!
    Χαρακτηριστικά, η βρετανική σελίδα,που θα μπορούσε να αρκεστεί στα αγγλικά, προσφέρεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες…

  • Avatar
    JohnKarak

    Τα λάθη/αστοχίες που εντοπίζεις;

  • Avatar
    Αλέξανδρος

    Sorry κιόλας, αλλά χάλια είναι αυτό το site. Αφού το ξαναφτιάξανε δεν μπορούσανε να το κάνουν σωστά;

  • Avatar
    Γ. Τζιραλής

    Επίσης, δύο σχόλια στο πόδι, να λειτουργεί και η έκδοση χωρίς www, επίσης να αγοραστεί και το .com domain αν γίνεται 🙂

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα