XBLOG logo @2x

Η Ελληνική κυβέρνηση θέλει να θίξει το (Taxi) Beat – Πώς μπορείτε να βοηθήσετε

Το Ελληνικό Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποφάσισε να προωθήσει ένα νέο νομοσχέδιο που μετατρέπει τη (Taxi) Beat και παρόμοιες εταιρίες σε εταιρείες παροχής μεταφορικού έργου, κάτι που θα έχει αρνητικό αντίκτυπο τόσο στις εταιρίες όσο και σε εμάς, τους απλούς πολίτες-χρήστες. Μέχρι σήμερα αυτές οι εφαρμογές λειτουργούν σαν ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμεσολάβησης καθώς απλά συνδέουν τον πελάτη με τον οδηγό και κρατάνε μια μικρή προμήθεια για τη διαμεσολάβηση.

Αν ο νέος νόμος ψηφιστεί, η Beat θα θεωρείται εταιρία μεταφορών και οι 8,000+ οδηγοί που έχουν γραφτεί στην εφαρμογή για να βρίσκουν πελάτες πιο εύκολα θα πρέπει να υπογράψουν 3ετείς συμβάσεις με την εταιρία. Σύμφωνα με την εταιρία «τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι ο μόνος και ασφαλής τρόπος να σκοτώσει κάποιος την καινοτομία και επιχειρηματικότητα.» Συμπληρώνουν ότι «κανείς δεν θα θέλει πλέον να δημιουργήσει στην Ελλάδα μια καινοτόμα τεχνολογική επιχείρηση όταν θα ξέρει ότι μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με νόμους που αντιμετωπίζουν την επιχειρηματική του ιδέα με νοοτροπίες της δεκαετίας του ’60.»

Ο ιδρυτής της Beat, κ. Νίκος Δρανδάκης, δήλωσε στο Facebook ότι η εταιρία θα συνεχίσει να λειτουργεί άμα ψηφιστεί ο νόμος, αλλά μεγάλος χαμένος θα είναι ο τελικός καταναλωτής. Στη συνέχεια εξήγησε γιατί η Beat δεν είναι εταιρία παροχής μεταφορικού έργου:

«Πάμε στο νόμο. Είναι προφανές ότι προσπαθεί να μετατρέψει την The BEAT App από μια υπηρεσία διαμεσολάβησης ανάμεσα στον ελεύθερο επαγγελματία ταξιτζή και τους πελάτες του, σε μια εταιρεία που “παρέχει μεταφορικό έργο”. Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι ποιό πρόβλημα λύνει αυτή η αλλαγή, αλλά φαντάζομαι αυτό δεν θα απαντηθεί ποτέ.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι να δούμε αν έχει την οποιαδήποτε λογική βάση μια τέτοια αλλαγή. Μια εταιρεία που παρέχει “μεταφορικό έργο” συνήθως το παρέχει 1. με κάποια οχήματα, 2. με κάποιους οδηγούς, και 3. εισπράττοντας ένα οικονομικό τίμημα για το μεταφορικό έργο που παρέχει. Πάμε να δούμε αυτούς τους παράγοντες στην περίπτωση της Beat:

1. Το τι οχήματα θα χρησιμοποιούνται μέσω της πλατφόρμας μας έχει προκαθοριστεί από κάποιον τρίτο, το κράτος, σε όλες τους τις λεπτομέρειες: τύπος αυτοκινήτου, προδιαγραφές, ακόμα και το χρώμα τους.

2. Επίσης, αυτά τα οχήματα ανήκουν σε τρίτους ιδιώτες, οι οποίοι απέκτησαν από το κράτος άδεια ταξί και δικαιούνται να τα χρησιμοποιούν όπως θέλουν – η Beat δεν έχει κανένα δικαίωμα επιλογής στα οχήματα με τα οποία “παρέχει μεταφορικό έργο”.

3. Οι οδηγοί που θα οδηγούν αυτά τα οχήματα, έχουν προ-επιλεγεί από το κράτος, μέσω της παροχής της Ειδικής Άδειας Οδήγησης ΕΔΧ οχήματος, με βάση κριτήρια που έχει θεσπίσει η Πολιτεία.

4. Το ποιοι από αυτούς τους οδηγούς θα καθίσουν τελικά πίσω από το τιμόνι, το επιλέγουν οι ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων (κάτοχοι των αδειών ταξί). Μπορεί να είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης ή οποιοσδήποτε τρίτος. Αλλά η Beat δεν έχει κανένα απολύτως λόγο στο ποιός “παρέχει το μεταφορικό της έργο” με τα λίγα αυτοκίνητα που επιτρέπει ο νόμος να κυκλοφορούν. H Beat πολύ απλά προσπαθεί να επιλέξει να συνεργαστεί με τους καλύτερους από το μικρό αυτό pool ανθρώπων.

5. Το ύψος του τιμήματος (κόμιστρο) που εισπράττεται για το “μεταφορικό έργο που παρέχει” η Beat καθορίζεται με αυστηρότητα και ακρίβεια από το κράτος. Η Beat δεν έχει κανένα λόγο επ’ αυτού.

6. Τέλος, το κόμιστρο αυτό, ΔΕΝ το εισπράττει η Beat, αλλά (πολύ σωστά) ο ελεύθερος επαγγελματίας οδηγός που ιδρώνει κάθε μέρα πίσω από το τιμόνι.

Από όλη αυτή την “τροφική αλυσίδα” του μεταφορικού έργου του ταξί, τι είναι αυτό που κατέχει και ελέγχει η Beat τελικά; …σωστά το καταλάβατε: είναι μόνο η προμήθεια για τη ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒHΣΗ που παρέχει ανάμεσα σε οδηγούς και πελάτες. Ο προτεινόμενος νόμος λοιπόν μας επιτρέπει μόνο να ορίζουμε το ύψος της προμήθειας που λαμβάνουμε και τίποτε άλλο, αλλά να έχουμε την πλήρη ευθύνη του μεταφορικού έργου, με οδηγούς – υπαλλήλους (ή σχεδόν υπαλλήλους) που δεν είναι υπάλληλοι μας, με οχήματα που δεν έχουμε επιλέξει εμείς ως πιο κατάλληλα.»

Η Beat χρειάζεται τη βοήθειά μας για να παραμείνει ως έχει. Η εταιρία ξεκίνησε μια διαδικτυακή καμπάνια συλλογής υπογραφών και μέχρι τώρα έχουν υπογράψει πάνω από 41,000 άτομα. Μπορείτε να βοηθήσετε βάζοντας την “υπογραφή” σας εδώ.

Το XBLOG χρησιμοποιεί cookies για την ορθή λειτουργία του.