Πώς το iPhone μου εμφάνισε χρήση data 8GB και κόντεψα να πάθω συγκοπή!

iPhone χρήση data 8GB

Το βασικό μου κινητό είναι ένα iPhone 3GS, ενώ είμαι συνδρομητής στην WIND με το πρόγραμμα συμβολαίου Wind Medium, το οποίο μεταξύ άλλων μου δίνει 250 MB για χρήση ίντερνετ κάθε μήνα (πλέον έχουν γίνει 300MB για νέους συνδρομητές). Πριν από μία εβδομάδα είδα στο iPhone ότι μέσα σε λίγες μέρες είχα κάνει χρήση 8GB data και κόντεψα να πάθω συγκοπή!

Ας πάρω τα πράγματα από την αρχή!

Το πρόγραμμα συμβολαίου που έχω μηδενίζει κάθε 20 του μήνα, δηλαδή τότε εκδίδεται ο λογαριασμός μου, οπότε κάθε 20-21 του μήνα μηδενίζω κι εγώ τους μετρητές στο iPhone για να μπορώ να βλέπω τι χρήση data κάνω, δηλαδή πόσα MB καταναλώνω, αφού για να μαθαίνω πόσα λεπτά ομιλίας ή SMS μου απομένουν στέλνω κενό μήνυμα στο 1212.

Έτσι λοιπόν και στις 21 Φεβρουαρίου μηδένισα τους μετρητές στο iPhone.

Την πρηγούμενη εβδομάδα όμως μπήκα σε κάποια φάση στις ρυθμίσεις του iPhone και έκπληκτος βλέπω να μου εμφανίζει στα δεδομένα κινητού δικτύου 4GB απεσταλμένα και 4GB ληφθέντα! Σύνολο δηλαδή 8GB!

Κάτσε λέω πώς γίνεται να έχω καταναλώσει 8GB data μέσα σε λίγες μέρες; Τρώω φλασιά και σκέφτομαι ότι έχω διάφορες εφαρμογές (ταξιδιωτικούς οδηγούς κυρίως) που πιάνουν αρκετά MB η κάθε μία, πάνω από 50-60MB η κάθε μία, οι οποίες κάπου κάπου ζητούν update με νεότερη έκδοση απ΄το App Store.

Τα update αυτά τα κάνω φυσικά ενώ το iPhone είναι συνδεδεμένο σε ασύρματο δίκτυο. Κι αν σκέφτομαι τη στιγή που το iPhone έκανε update τις εφαρμογές, έκανε κανένα disconnect η ADSL μου και συνέχισε μέσω 3G;

Γιατί το iPhone αν απομακρυνθείς από ασύρματο δίκτυο ή υπάρξει κάποιο disconnect στη σύνδεση περνάει από μόνο του σε 3G, ενώ άλλα smartphone σου εμφανίζουν μήνυμα στην οθόνη και πατώντας “OK” συνεχίζεις σε 3G. Και πάλι όμως σκέφτομαι ότι δύσκολα θα έφτανα τα 8GB χρήση data!

Επικοινωνία με την εταιρία

Αμέσως μετά την πρώτη κρυάδα τηλεφωνώ στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών για να μάθω αν όντως έχω κάνει χρήση 8GB και πόσο κοστίζει αυτή η χρήση!

Μου λένε ότι δυστυχώς δεν μπορούν να με ενημερώσουν αν έχω κάνει τέτοια χρήση προτού βγει ο λογαριασμός, λέγοντάς μου παράλληλα ότι η χρέωση για κατανάλωση 8GB data είναι περίπου 800 ευρώ!

Και όπως είδα κι εγώ στο site της WIND (αρχείο PDF) όντως τα 8GB είναι περίπου 800 ευρώ, αφού η χρέωση μετά την κατανάλωση της ενσωματωμένης χρήσης είναι 0,1023 ευρώ/MB!

Λόγω του ότι τα τελευταία χρόνια γράφω για νέες τεχνολογίες σε περιοδικά/portals αλλά και εδώ στο XBLOG.gr, στο πλαίσιο της δουλειάς μου μιλάω τακτικά με τα γραφεία τύπου αρκετών εταιριών, οπότε το επόμενο βήμα ήταν να επικοινωνήσω με το γραφείο τύπου της WIND για να δω αν μπορώ να μάθω από εκεί αν έκανα χρήση των 8GB data ή όχι!

Ευτυχώς τελικά με ενημέρωσαν ότι δεν έχω κάνει χρήση 8GB data (ούτε 50MB δεν έχω καταναλώσει!), οπότε η εμφάνιση της χρήσης αυτής οφείλεται σε κάποιο σφάλμα του iPhone!

Το θέμα όμως είναι άλλο.

Τελευταία γίνεται όλο και περισσότερο λόγος για το mobile internet στην Ελλάδα, διάφορες έρευνες δείχνουν ότι η χρήση ίντερνετ στο κινητό αυξάνεται κάτι που φαίνεται και από στοιχεία που δίνουν στη δημοσιότητα κατά καιρούς οι εταιρίες, οι Έλληνες μπαίνουν στο ίντερνετ απ΄το κινητό, ανανεώνουν το status τους στο Facebook, γράφουν στο Twitter ή ανεβάζουν φωτογραφίες στο Twitpic κλπ…

Μπορούν όμως να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή και με ασφάλεια τι κατανάλωση έχουν κάνει σε MB απ΄το κινητό; Ή ακόμα και να επιλέξουν όταν ξεπεράσουν πχ τα 500MB να ενεργοποιείται φραγή ή να λαμβάνουν κάποιο ενημερωτικό μήνυμα; Ή για παράδειγμα όταν ο λογαριασμός τους ξεπερνάει ένα x ποσό (πχ 200 ευρώ) να ενεργοποιείται φραγή ή να ενημερώνονται με μήνυμα, ώστε να μη βρεθούν προ δυσάρεστης έκπληξης όταν λάβουν τον λογαριασμό τον επόμενο μήνα!

Η απάντηση όσον αφορά την WIND στην οποία είμαι συνδρομητής είναι «Όχι».

Μόνο στα τελευταία προγράμματα που ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρία, τα “Wind To All”, μπορεί ο συνδρομητής να ορίσει ένα ανώτατο ποσό του λογαριασμού του, πχ 100 ευρώ, και μόλις φτάνει ο λογαριασμός σε αυτό το ποσό να ενεργοποιείται φραγή και να μην μπορεί να κάνει άλλες κλήσεις, να μη μπορεί να στείλει άλλα SMS ή να μπει στο ίντερνετ απ΄το κινητό.

Δε γνωρίζω τι ισχύει σε Cosmote και Vodafone, θα το ψάξω όμως τις επόμενες μέρες και θα επανέλθω με νέο post.

Ωραία διαφημίζεται το mobile internet, ωραία ζητάμε απ΄τον κόσμο να μπαίνει στο ίντερνετ απ΄το κινητό, αλλά πρέπει και οι τρεις εταιρίες να δώσουν την δυνατότητα στους συνδρομητές τους να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τη χρήση που κάνουν και να έχουν την δυνατότητα να ορίζουν ένα ανώτατο ποσό ή ανώτατο όριο κατανάλωσης, ώστε να μη βρεθούν προ εκπλήξεως όταν λάβουν τον επόμενο λογαριασμό.

11 Σχόλια
  • Avatar
    dim

    αν μπορει καποιος να με βοηθησει ευχαριστω εκ των προτερων.εχω παρει εδω και δυο μερες το xperia 10mini και δεν γνωριζα και δεν με ειχε ενημερωσει κ καποιος οτι ειναι στο ιντερνετ συνδεδεμενο απο την αρχη.η μονη κινηση που εκανα σχετικη με ιντερνετ ηταν να μπω να δω πως λειτουργει το f/b αφου πρωτα ειχα φροντισει να βαλω το wifi.πατησα αποσυνδεση απο το f/b και στη συνεχεια απο το wifi και θεωρουσα οτι δεν ειμαι συνδεδεμενη στο ιντερνετ…ομως το κινητο το εχω ανοιχτο σχεδον δυο μερες οποτε ειναι συνδεδεμενο και το συνειδητοποιησα τυχαια οταν κοιταξα στο ιντερνετ μεσω υπολογιστη να δω τι ειναι τα βελακια που υπηρχαν στην οθονη μου.δεν εχω κατεβασει τιποτα απο το ιντερνετ εγω παρα μονο ο,τι ρυθμισεις εχει κατεβασει το τηλεφωνο για την λειτουργια απο μονο του.μηπως γνωριζει καποιος να μου πει τι χρεωσεις θα εχω?δεν εχω πατησει τιποτα αλλο σχετικο με το ιντερνετ γιατι ο,τι θελω το κανω απο τον υπολογιστη μου…εχω αγχωθει παρα πολυ.αν γνωριζει καποιος ποσα mb ειναι αυτα που χρησιμοποιει το τηλεφωνο στην αρχη ας μου πει.ευχαριστω και παλι.

  • Avatar
    Tasos

    Όταν αγόρασα το νέο μου Android smartphone, ενώ ήμουν συνδεδεμένος σε δίκτυο WiFi, το κινητό χρησιμοποιούσε το 3G κι έτσι ενώ πίστευα ότι όταν είναι και τα δύο ανοικτά, χρησιμοποιεί το WiFi, έκανα μία τεράστια χρέωση στην Wind μέσα σε μια μέρα. Μιλάμε για 300 ευρώ περίπου. Ευτυχώς, με ειδοποίησαν με SMS ότι υπάρχει μια παράξενη κίνηση στο λογαριασμό μου με αυξημένες χρεώσεις. Όταν βέβαια επικοινώνησα μαζί τους και αφού έδωσα ΟΛΑ μου τα στοιχεία, με ενημέρωσαν μόνο για τη χρέωση κι όχι για τον όγκο των δεδομένων κι ότι φυσικά δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι για τη χρέωση.

  • Avatar
    ioannis

    Να σημειώσω ότι είναι η 2η φορά που συμβαίνει ακριβώς το ίδιο…τότε με 8,5 Ευρώ.
    Είχα καλέσει τότε στην εξυπηρέτηση πελατών και υπέθεσα ότι μου επιστράφηκαν αφού το δήλωσα στην εξυπηρέτηση. Προφανώς επιστράφηκαν αφού απενεργοποίησα το πρόγραμμα Starter. Ξέρει κανείς τι γίνεται; Είναι λογικό;

  • Avatar
    John Karakatsanis

    Κάπου πήρε το μάτι μου μία αντίστοιχη ιστορία με τη δική σου, όπου το What΄s Up επέστρεψε μετά το ποσό που είχε φάει απ΄την κάρτα μετά τη λήξη του πακέτου, δε θυμάμαι όμως αν αυτό έγινε κατόπιν επικοινωνίας με το τμήμα εξυπηρέτησης συνδρομητών ή όχι.

    Όπως και να΄χει καλό το ότι πήρες τα 3 ευρώ πίσω!

  • Avatar
    ioannis

    Μόλις μου έγινε κάτι παράξενο. Είχα ενεργοποιήσει στις 03/03 πακέτο με internet 60ΜΒ για 7 μέρες στο what’s up νούμερό μου (iPhone) και έληξε πριν 2,5 ώρες.
    Υπόψιν ότι μετά τη λήξη δεν απενεργοποιείται τελείως το internet αλλά παραμένει το πρόγραμμα Starter που είναι με ογκοχρέωση. Ξέχασα να απενεργοποιήσω το Starter και κάλεσα τώρα να δω το υπόλοιπό μου. Μου έφαγε 3 Ευρώ από την κάρτα, μάλλον λόγω Push Notifications. Απενεργοποιώ το Starter, καλώ αμέσως για να δω πάλι το υπόλοιπό μου και τα 3 Ευρώ μου έχουν επιστραφεί. Τι ακριβώς συμβαίνει;

  • Avatar
    John Karakatsanis

    Ioannis, Όταν είσαι με καρτοκινητό και να μην σε ειδοποιεί μικρό το κακό, το πολύ-πολύ να τελειώσει η κάρτα σου, άντε να πάει και μείον 1-2 ευρώ. Όταν είσαι όμως συνδρομητής με συμβόλαιο, εκεί μπορεί να ξεφύγει και να φτάσεις να έχεις λογαριασμό πχ 800 ευρώ, όπως στην περίπτωσή μου αν όντως είχε γίνει τέτοια χρήση, που ευτυχώς δεν είχε γίνει όπως γράφω στο post.

    Όσον αφορά τις εφαρμογές για τη μέτρηση δεδομένων, τις ξέρω και έχω δοκιμάσει κάποιες. Το θέμα είναι όμως ότι ένας απλός χρήστης δε θα κάτσει να ψάξει για τέτοιες εφαρμογές. Γι΄αυτό θέλω οι εταιρίες να παρέχουν πλήρη ενημέρωση και επιλογή στο συνδρομητή αν θέλει να ενεργοποιεί φραγή όταν φτάνει ένα όριο.

  • Avatar
    ioannis

    Πάντως φαίνεται να έχουν αντιμετωπίσει κι άλλοι αυτό το bug.

    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2620623&start=0&tstart=0

    Υπάρχουν πολλές εφαρμογές που βοηθούν στη μέτρηση των δεδομένων στο iPhone και με πολλές λειτουργίες. π.χ. να μηδενίζει αυτόματα την ημέρα που θες, να ρυθμίζεις ειδοποίηση όταν ξεπεράσεις κάποια MB που τα ορίζεις εσύ…
    Καλύτερα δοκίμασε μια τέτοια εφαρμογή παράλληλα με τον built-in μετρητή του iPhone για ένα μήνα και όταν σου έρθει ο λογαριασμός δες ποιο ήταν το πιο ακριβές.

  • Avatar
    Stavros

    πέτα το iphone και πάρε ενα android κινητό

  • Avatar
    ioannis

    Πολύ καλή η περίπτωση της 3 στην Αγγλία.
    Μάλιστα αν πρόκειται να ταξιδέψει κανείς στην Αγγλία μια πολύ καλή λύση είναι να αγοράσει preloaded sim της “3” από ebay κ.τ.λ. γιατί πραγματικά δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το internet μέσω roaming. Υπάρχουν τέτοιες sim που έχουν μόνο internet (π.χ. για χρήση σε ένα iPad 3G, iPhone, ή υπολογιστή με κατάλληλο unlocked USB 3G modem) με 1GB ή 3GB. Μπορείτε έτσι με λιγότερο από 10 Ευρώ να έχετε 3GB για χρήση internet. Αν ταξιδέψω στο Λονδίνο θα τη δοκιμάσω σίγουρα αυτή τη λύση στο iPhone.
    Δεν νομίζω να έχουμε σύντομα απεριόριστο internet μέσω 3G στην Ελλάδα. Εδώ η cosmote στο What’s up έχει σαν προσφορά 500MB με 5 Ευρώ και μάλιστα μόνο για αυτό το μήνα. Πάντως στο What’s up σε ενημερώνει πότε λήγει το πακέτο internet και μπορείς με SMS να μάθεις ακριβώς πόσα MB σου έχουν μείνει.

  • Avatar
    John Karakatsanis

    The Suit, να δω πότε θα φτάσουμε κι εμείς στο σημείο να έχουμε πακέτα πραγματικά απεριόριστου ίντερνετ στο κινητό! Γιατί κι εδώ πολλά απεριόριστα έχουμε (λεπτά ομιλίας, SMS κλπ), αλλά σε όλα υπάρχει ένα αστεράκι που λέει “ισχύει πολιτική ορθής χρήσης” με όριο για παράδειγμα τα 1500 λεπτά ή τα 1500 SMS κλπ.

    Καλή η κίνηση της On στο κομμάτι των διεθνών κλήσεων που αναφέρεις, ελπίζω σιγά-σιγά να δούμε αντίστοιχες κινήσεις από όλες τις εταιρίες, κινητής-σταθερής τηλεφωνίας και internet.

  • Avatar
    The Suit

    Άντε ρε, με τρέλλανες κι εμένα.

    Πάντως το θέμα απεριόριστου Internet το λύσανε στην Αγγλία με την 3, που δίνει πακετάκια με απεριόριστα MB απ’ ότι είδα στο neolaia.gr.

    Αντίστοιχο θέμα πάντως ξέρω ότι έχουν και καταναλωτές σταθερής τηλεφωνίας. Όχι με το Internet αλλά με τη χρέωση κάθε κλήσης. Και ξέρω ότι εκεί πάτησε η On Telecoms (disclosure: πελάτης) και έφτιαξε την υπηρεσία που σου λέει πόσο θα κοστίσει κάθε κλήση σου (διεθνής, σε πενταψήφιο, κλπ) πριν την κάνεις, από το website τους. Not bad. 🙂

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα