Nissan Leaf: Προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η Nissan παρουσιάζει το «Leaf», το πρώτο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής που σχεδιάστηκε με γνώμονα την καθημερινή χρήση. To «Leaf» εγκαινιάζει μια νέα εποχή, τόσο για τη Nissan, όσο και για την αυτοκίνηση συνολικά. Στα νέα κτήρια της Nissan στη Γιοκοχάμα έγινε η παρουσίαση του Nissan Leaf, του πρώτου προσιτού αυτοκινήτου με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Σχεδιασμένο γύρω από τις τεχνολογικά προηγμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου της Nissan, το Leaf είναι ένα αυτοκίνητο που φιλοξενεί με άνεση 5 επιβάτες και έχει αυτονομία πάνω από 160 χλμ, έτσι ώστε να ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.

Το Nissan Leaf θα είναι διαθέσιμο στην Ιαπωνία, τη Β. Αμερική και την Ευρώπη στα τέλη του 2010, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης, με τίτλο «Η εποχή των μηδενικών ρύπων». Η δημιουργία αυτού του αυτοκινήτου, είναι αποτέλεσμα δεκαετιών έρευνας και εξέλιξης της Nissan και ταυτόχρονα η ενσάρκωση του οράματος της εταιρείας για το μέλλον.

Nissan Leaf

Τα σημεία – κλειδιά της σχεδίασης του Leaf

  1. Μηδενικές εκπομπές ρύπων κινητήρα
  2. Προσιτή τιμή
  3. Διακριτικός σχεδιασμός
  4. Ρεαλιστική αυτονομία 160 χιλιομέτρων
  5. Προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα διασύνδεσης και ελέγχου

H τιμολογιακή πολιτική της Nissan για το Leaf θα ανακοινωθεί αργότερα, όταν θα πλησιάζει η επίσημη έναρξη των πωλήσεων του αυτοκινήτου, δηλαδή στα τέλη του 2010. Η Nissan όμως θα προσπαθήσει να το τοποθετήσει από πλευράς τιμής στην κατηγορία ενός καλά εξοπλισμένου μικρομεσαίου οικογενειακού. Επιπλέον το Leaf αναμένεται να τυγχάνει ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης ή και κρατικών επιδοτήσεων στις αγορές που θα διατεθεί.

Nissan Leaf

Αυτοκίνηση χωρίς ρύπους

Το Nissan Leaf κινείται από μια compact συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που απελευθερώνει ισχύ 90kW, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 80kW (109PS) και 280Nm ροπής. Αυτή η απόδοση εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και απόκριση στις εντολές του οδηγού που δεν διαφέρουν σημαντικά από την αντίστοιχη αίσθηση ενός μικρομεσαίου βενζινοκίνητου μοντέλου. Φυσικά το Leaf δεν διαθέτει εξάτμιση, αφού δεν εκπέμπει κανένα αέριο στο περιβάλλον και δεν τη χρειάζεται. Διαθέτει όμως σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και βέβαια τις μπαταρίες ιόντων λιθίου προηγμένης τεχνολογίας που προσφέρουν αυτονομία πάνω από 160 χλμ μεταξύ των φορτίσεων. Σύμφωνα με έρευνες της Nissan η αυτονομία αυτή ικανοποιεί πλήρως τις καθημερινές ανάγκες σε μετακίνηση του 70% των οδηγών παγκοσμίως. Επιπλέον οι πρωτοποριακές μπαταρίες του Leaf μπορούν να ανακτήσουν το 80% της ενέργειάς τους με φόρτιση 30 λεπτών σε ειδικού τύπου ταχυφορτιστές. Επίσης πλήρης φόρτιση της συστοιχίας επιτυγχάνεται με περίπου 8 ώρες σύνδεση του αυτοκινήτου σε κοινή πρίζα του δικτύου ηλεκτροδότησης των 220V, διάστημα που αντιστοιχεί στο χρόνο που κάθε αυτοκίνητο παραμένει τη νύχτα παρκαρισμένο στο σπίτι του ιδιοκτήτη του.

Nissan Leaf

Ένα εύχρηστο καθημερινό αυτοκίνητο

Οι σχεδιαστές της Nissan εργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα προσιτό και πρακτικό αυτοκίνητο που θα επιτρέψει στην ιαπωνική εταιρεία να οδηγήσει την αυτοκίνηση σε ένα νέο πρωτοποριακό δρόμο. Για να διασφαλιστεί η άνεση και η ευρυχωρία το Nissan Leaf βασίζεται μια εντελώς καινούρια πλατφόρμα και διαθέτει ένα νέο αμάξωμα. Το αεροδυναμικό του σχήμα πράγματι εντυπωσιάζει στη όψη, ενώ ένα πλήθος λεπτομερειών αναδεικνύουν την διαφορετικότητά του. Για παράδειγμα τα φωτιστικά σώματα τύπου LED τόσο εμπρός, όσο και πίσω δεν προσφέρουν μόνο σε εμφάνιση, αλλά καταναλώνουν μόλις το 10% της ενέργειας σε σχέση με τις κοινές λάμπες. Πρόκειται για μια ακόμη λεπτομέρεια που συμβάλει στην αύξηση της αυτονομίας του Leaf. Απλότητα και πρακτικότητα κυριαρχούν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ ο γαλάζιος φωτισμός του πίνακα οργάνων και οι αντίστοιχες ταπετσαρίες αναδεικνύουν την φιλικότητα προς το περιβάλλον της κατασκευής. Μια ακόμη τεχνολογία που εντυπωσιάζει στο Nissan Leaf είναι η ενσωμάτωση στο αυτοκίνητο ενός προηγμένου ηλεκτρονικού συστήματος διασύνδεσης και ελέγχου. Το αυτοκίνητο είναι μονίμως συνδεδεμένο με ένα κέντρο πληροφοριών που μπορεί ανά πάσα στιγμή να μεταφέρει στον οδηγό του πληροφορίες, για ψυχαγωγία και υποστήριξη κατά τη διάρκεια της οδήγησης όπως, τον κοντινότερο σταθμό φόρτισης, εναλλακτικές διαδρομές με λιγότερο κυκλοφοριακό φόρτο, διαθέσιμα κέντρα διασκέδασης και εστιατόρια, κ.λπ. Μια ακόμη πρωτοποριακή λειτουργία του συστήματος είναι αυτή που επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω κινητού τηλεφώνου, ακόμη και όταν είναι παρκαρισμένο, όπως, άνοιγμα του κλιματισμού, προγραμματισμό φόρτισης μπαταριών κλπ.

Nissan Leaf

Ολιστική προσέγγιση σε ένα «καθαρό» μέλλον

Το Nissan Leaf είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την απάλειψη των ρύπων στις καθημερινές μας μετακινήσεις. Η Nissan όμως αναγνωρίζει πως οι κοινοί κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στον τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια. Γι’ αυτό η Nissan εντάσσει την τεχνολογία της για τους μηδενικούς ρύπους σε μια ολιστική προσέγγιση για το μέλλον, παρέχοντας στους καταναλωτές ένα ευρύ φάσμα φιλικών οικολογικών τεχνολογιών από τις οποίες μπορεί κάποιος να επιλέξει αυτή που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του. Σε κάποιους αγοραστές, λοιπόν, το Nissan Leaf μπορεί να είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης που χρειάζονται, ενώ άλλοι μπορούν να το εντάξουν στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της οικογένειας, ώστε να το χρησιμοποιούν στις συνηθισμένες καθημερινές μετακινήσεις τους. Αν και οι μηδενικοί ρύποι είναι ο απώτερος στόχος, η Nissan έχει δεσμευτεί να συνεχίσει την εξέλιξη καινοτόμων οικολογικών τεχνολογιών που αυξάνουν την απόδοση και ελαχιστοποιούν τους ρύπους. Έτσι η εταιρεία προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών, όπως τα κιβώτια τύπου CVT, το σύστημα Start-Stop, τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης, τους «καθαρούς» πετρελαιοκινητήρες, ενώ συνεχίζει την εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.

Nissan Leaf

Η παραγωγή του Leaf

Το Nissan Leaf θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα παραχθεί μαζικά. Το πρώτο εργοστάσιο κατασκευής του θα βρίσκεται στην Oppama, της Ιαπωνίας, και ακολουθήσει πολύ σύντομα η λειτουργία άλλης μιας μονάδας στην Smyrna της πολιτείας Τενεσί των ΗΠΑ. Επίσης οι πρωτοποριακές μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιεί το Leaf θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, στις ΗΠΑ, στη Μ. Βρετανία και την Πορτογαλία, ενώ υπό μελέτη βρίσκονται επενδύσεις και σε άλλες χώρες ανά τον κόσμο.

5 Σχόλια
  • Avatar
    Διαμαντης

    27000 euro….. πολυ ακριβό για 160 χιλιομετρα αυτονομία….. οταν φτασει τα 10000 σφυρίξτε…..

  • Avatar
    Andrew

    Μπραβο ΜΑΓΚΑ!!! Σε ευχαριστω!

  • Avatar
    ΦΩΤΕΙΝΗ

    ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΑΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΛΑΣΟΥΜΕ!!!

  • Avatar
    SALAORAS ARIS

    Μπράβο , πολύ καλό . Στην Ελλάδα πότε θα έρθει , αυτό είναι το θέμα !!!!!!!!
    Ευχαριστώ

  • Avatar
    VLAKAS

    Μήπως θα θέλατε να μάθετε
    Πώς να υπολογίζεται τις ανάγκες σε ηλεκτρισμό;
    Ένας απλός τρόπος υπολογισμού της κατανάλωσης σε ρεύμα και του μεγέθους ενός φωτοβολταϊκού συστήματος.
    Κάθε συσκευή έχει πάνω της μια μικρή ετικέτα που αναγράφει την ηλεκτρική κατανάλωση της συσκευής. Για παράδειγμα, μια τηλεόραση 21 ιντσών μπορεί να γράφει 220 volt και 0,5 Αμπέρ (Α). Αυτό σημαίνει πως μπορεί να καταναλώσει 220 x 0,5 =110 Watt. Κάποιες συσκευές μπορεί να αναγράφουν μόνο τα 220 volt και όχι Αμπέρ. Σε αυτή την περίπτωση όμως θα αναφέρουν απευθείας τα watt. Στο προηγούμενο παράδειγμα θα βλέπαμε 220 volt και 110 watt.
    Αυτό σημαίνει ότι η παραπάνω ηλεκτρική συσκευή θα καταναλώνει σε πλήρη λειτουργία 110 watt για κάθε ώρα που θα λειτουργεί. Στην πράξη μπορεί να καταναλώνει και λιγότερα, αν για παράδειγμα λειτουργεί με χαμηλή φωτεινότητα και σε χαμηλή ένταση ήχου.
    1ο βήμα: Εξοικονόμηση ενέργειας
    Ένα παράδειγμα είναι οι ηλεκτρικοί λαμπτήρες. Ένας λαμπτήρας πυρακτώσεως των 60 watt, σαν αυτούς που οι περισσότεροι χρησιμοποιούν για το φωτισμό των χώρων, καταναλώνει 60 watt για κάθε ώρα λειτουργίας του. Αυτό σημαίνει ότι αν έχουμε 5 τέτοιους λαμπτήρες να λειτουργούν κατά μέσο όρο 6 ώρες το 24ωρο ο κάθε ένας, τότε η κατανάλωσή τους θα είναι 5 Χ 6 Χ 60 = 1.800 Wh το 24ωρο.
    Σε σύγκριση με τους λαμπτήρες οικονομίας των 15 watt (που “αποδίδουν” σαν τους κοινούς λαμπτήρες πυρακτώσεως των 60 watt) έχουμε 5 Χ 6 Χ 15 = 450 Wh, δηλαδή μια οικονομία 1.350 watt ανά 24ωρο.
    Όταν σχεδιάζουμε ένα σύστημα φωτοβολταϊκών, το βασικότερο και πρώτο πράγμα από το οποίο πρέπει να ξεκινήσουμε, είναι να εξετάσουμε τις δυνατότητες για εξοικονόμηση ενέργειας.
    2ο βήμα: Υπολογισμός κατανάλωσης
    1. Πολλαπλασιάζουμε τα Watt κάθε συσκευής επί τον αριθμό των ωρών που θα λειτουργεί.
    2. Το άθροισμα όλων αυτών των γινομένων θα είναι η συνολική μας ημερήσια κατανάλωση σε Wh.
    3. Επειδή υπάρχουν απώλειες στο σύστημά μας αλλά και κρυφές καταναλώσεις από συσκευές που δεν υπολογίσαμε (π.χ. συσκευές που καταναλώνουν ρεύμα ακόμα και κλειστές ή σε αναμονή), πολλαπλασιάζουμε το προηγούμενο άθροισμα επί 1,5.
    Έτσι, αν μετά από τα παραπάνω 3 βήματα έχουμε καταλήξει ότι χρειαζόμαστε συνολικά για όλες τις συσκευές μας 600 Wh ανά 24ωρο, τότε πρέπει να εγκαταστήσουμε ένα σύστημα φωτοβολταϊκών (συλλέκτες – πάνελ – ηλιακής ενέργειας) και συσσωρευτών (μπαταρίες) που να μπορεί να μας παρέχει τουλάχιστον 600 Wh κάθε μέρα.
    3ο βήμα: Υπολογίζω το μέγεθος των συσσωρευτών
    Οι συσσωρευτές (μπαταρίες) αναγράφουν τη χωρητικότητά τους σε Ah (αμπέρ ανά ώρα). Έτσι, ένας συσσωρευτής των 12 volt και 100 Ah παρέχει 12 Χ 100 = 1.200 watt συνεχούς ρεύματος (DC) για 1 ώρα ή 120 watt για 10 ώρες ή 12 watt για 100 ώρες. Ένας ακόμη σημαντικός δείκτης είναι αυτός που μας παρέχει την πληροφορία σχετικά με τον ρυθμό εκφόρτισης με βάση τον οποίο ο συσσωρευτής μπορεί να δώσει τις αναγραφόμενες Ah. Έτσι, 100 Ah C20 σημαίνει ότι οι 100 Ah επιτυγχάνονται όταν η σταδιακή εκφόρτιση διαρκεί 20 ώρες. Για λιγότερες ώρες (π.χ. C10, 10 ώρες) παίρνουμε λιγότερες Ah, ενώ σε σταδιακή εκφόρτιση περισσότερων ωρών (π.χ. C100, 100 ώρες) παίρνουμε σημαντικά περισσότερες Ah.
    1. Είναι προτιμότερο κατά τη λειτουργία τους να παρέχουν λίγα watt για περισσότερες ώρες παρά πολλά watt για λίγες, επειδή στη δεύτερη περίπτωση μειώνεται δραστικά ο χρόνος ζωής τους.
    2. Ποτέ δεν εκφορτίζουμε τελείως τους συσσωρευτές γιατί αυτό μπορεί να τους καταστρέψει.
    3. Υπάρχουν συσσωρευτές διαφόρων τύπων με διαφορετικό βαθμό επιτρεπόμενης εκφόρτισης. Ο γενικός κανόνας είναι κατά τη συνηθισμένη χρήση να μην επιτρέπουμε εκφόρτιση πάνω από 50% περίπου και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις ανάγκης να φθάνουμε το 80%.
    Άρα, όταν αγοράζουμε συσσωρευτές (μπαταρίες) για το φωτοβολταϊκό σύστημα, επιλέγουμε χωρητικότητα τουλάχιστον διπλάσια από όση υπολογίσαμε ότι θα καλύπτει τις ανάγκες μας. Όσο μεγαλύτερη τόσο καλύτερα για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
    Αν υπολογίσαμε λοιπόν ότι χρειαζόμαστε 600 Wh το 24ωρο, επιλέγουμε συσσωρευτές με διπλάσια χωρητικότητα (1.200 Wh), δηλαδή 12 volt και τουλάχιστον 100Αh για να έχουμε αυτονομία μιας ημέρας.
    Συνήθως προβλέπουμε όμως και για 5 ημέρες χωρίς καθόλου ηλιοφάνεια, άρα πολλαπλασιάζουμε την προηγούμενη τιμή επί 5: 100Ah X 5 = 500Ah στα 12 volt (ή 24 volt και 250Αh).
    Παρατήρηση:
    Όταν μια συσκευή απαιτεί 220 volt – 1 A και χρησιμοποιούμε αντιστροφέα 12 volt σε 220 volt (inverter) για να τη λειτουργήσουμε από τη μπαταρία, τότε θα τραβήξει 18,33 Α από την μπαταρία και όχι 1 Α, επειδή τα 220 watt σε λειτουργία με εναλλασσόμενο ρεύμα (220v X 1A = 220 watt) μεταφράζονται σε 12 volt X 18,33 A (=220 watt) όταν λειτουργεί με αντιστροφέα (inverter) και ρεύμα από μπαταρία 12 volt. Ανάλογα ισχύουν και για την περίπτωση που χρησιμοποιούμε μπαταρία 24 volt, όπου θα “τραβήξει” 9,16 Α (24v X 9,16 = 220 watt).
    Επειδή η χρήση αντιστροφέα τάσης (inverter) συνεπάγεται απώλειες 10% έως 20% η τελική κατανάλωση θα είναι μεγαλύτερη από την αναγραφόμενη σε πλήρη λειτουργία.
    4ο βήμα: υπολογίζω το μέγεθος ηλιακών συλλεκτών.
    Εάν λοιπόν έχουμε καταλήξει στο μέγεθος των συσσωρευτών (μπαταριών), τότε μας μένει μόνο να υπολογίσουμε το μέγεθος των ηλιακών συλλεκτών που θα είναι ικανό να φορτίζει τους συσσωρευτές. Ένας ηλιακός συλλέκτης των 50 watt/p ονομαστικά (ανά ώρα ηλιοφάνειας) θα δώσει σε ημέρα με 5 ώρες ηλιοφάνειας (π.χ. τον Απρίλιο) 250 watt/h θεωρητικά (λόγω απωλειών θα είναι 10% έως 20% λιγότερα) ενώ σε ημέρα με 7 ώρες ηλιοφάνειας (π.χ. τον Ιούλιο) 350 watt/h.
    Για να φορτίσει εντελώς άδειους συσσωρευτές (θεωρητικά, γιατί ποτέ δεν θα είναι τελείως άδειοι όπως είπαμε παραπάνω) των 12 volt και 100 Ah (1.200 watt/h) θα χρειαστεί 4 ημέρες τον Απρίλιο και 3 ημέρες τον Ιούλιο. Αν εγκαταστήσουμε τρείς τέτοιους ηλιακούς συλλέκτες των 50 watt/p ο κάθε ένας (ή έναν των 150 watt/p), τότε θα χρειαστεί μία ημέρα τον Ιούλιο και σχεδόν δύο μέρες τον Απρίλιο.
    Όταν σχεδιάζουμε ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό σύστημα για το σπίτι, καλό είναι να έχουμε ως βάση το χειρότερο σενάριο, που είναι οι χειμερινές ώρες ηλιοφάνειας (κατά μέσο όρο), που για την Ελλάδα είναι οι 3 ώρες τη μέρα (το Δεκέμβριο). Αν σχεδιάζουμε για ένα εξοχικό που επισκεπτόμαστε ΜΟΝΟ το καλοκαίρι (Μάιο έως Σεπτέμβριο), οι ώρες ηλιοφάνειας που υπολογίζουμε είναι 6 (Μ.Ο.).
    Έτσι, για το προηγούμενο παράδειγμα που υπολογίσαμε ότι θα καταναλώνουμε 600Wh το 24ωρο, χρειαζόμαστε φωτοβολταϊκά πάνελ ισχύος 600/3=200Wp για να μας καλύπτουν χειμώνα-καλοκαίρι.
    Αν θέλαμε να μας καλύπτουν ΜΟΝΟ για το καλοκαίρι, θα χρειαζόμασταν φωτοβολταϊκά πάνελ συνολικής ισχύος 600/6=100Wp. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα θα χρειαζόμασταν και μικρότερες μπαταρίες, αφού το καλοκαίρι δεν απαιτείται αυτονομία για 5 ημέρες χωρίς ηλιοφάνεια που υπολογίσαμε στο 3ο βήμα.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα