Forthnet, Hellas Online, Tellas: Κοινή ανακοίνωση για την διαφημιστική καμπάνια του ΟΤΕ

Με στόχο την πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών, οι Forthnet, Hellas Online και Tellas εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, δηλώνοντας τα εξής:

Η διαφημιστική καμπάνια που υλοποιεί η εταιρεία ΟΤΕ για το προϊόν ευρυζωνικού Internet που διαθέτει, με όχημα δήθεν το χιούμορ, δημιουργεί λάθος εντυπώσεις στους καταναλωτές και δυσφημεί τους παρόχους υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και ευρυζωνικών υπηρεσιών, μέσω της γλώσσας αλλά κυρίως των συμβολισμών που χρησιμοποιεί.

Χωρίς να προσφέρει οποιοδήποτε πραγματικό στοιχείο σχετικά με τον ισχυρισμό που προβάλλει, ότι το ευρυζωνικό Internet από τον ΟΤΕ είναι η μόνη αξιόπιστη πρόταση υπηρεσιών ADSL, η συγκεκριμένη επικοινωνία, βασίζεται στην εικόνα ενός καταναλωτή που καταφεύγει σε ακροβατικά προκειμένου να απολαύσει αμφίβολης αποτελεσματικότητας ευρυζωνικές υπηρεσίες.

Αυτή η τακτική του ΟΤΕ, ξεφεύγει από κάθε όριο θεμιτού ανταγωνισμού βασιζόμενου σε εμπορικά ή και τεχνολογικά κριτήρια και μοναδικό στόχο έχει την αύξηση του βραχυπρόθεσμου εμπορικού οφέλους του οργανισμού, όχι μέσω της παροχής στοιχείων, αλλά μέσω της απροκάλυπτης απαξίωσης στη συνείδηση του καταναλωτή των λοιπών παρόχων σταθερής τηλεφωνίας και ευρυζωνικών υπηρεσιών.

Με αυτή του την ενέργεια, ο ΟΤΕ μηδενίζει ενσυνείδητα τη συμβολή και συμμετοχή των παρόχων στην εθνική προσπάθεια για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα, ενώ υποτιμά και τους πάνω από 700.000 καταναλωτές που έχουν επιλέξει να καλύπτουν τις τηλεπικοινωνιακές τους ανάγκες, χωρίς να πληρώνουν μηναίο πάγιο στον οργανισμό.

Οι Forthnet, Hellas Online και Tellas, απασχολούν συνολικά 2.000 άτομα και έχουν υλοποιήσει ως σήμερα επενδύσεις ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών που ξεπερνούν τα € 600 εκατ., για να δημιουργήσουν σύγχρονα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών. Χάρη στις επενδύσεις αυτές, προχώρησε η ουσιαστική απελευθέρωση του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και ενισχύθηκε ο ανταγωνισμός προς όφελος των χρηστών. Είναι ενδεικτικό ότι συνολικά, ο δείκτης τιμών καταναλωτή στη σταθερή τηλεφωνία για την διετία 2007-2008 μειώθηκε κατά 7,2%, ενώ η μείωση του μέσου κόστους ευρυζωνικής πρόσβασης ξεπέρασε το 52% την ίδια περίοδο.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι οι Forthnet, Hellas Online και Tellas έχουν αναλάβει την υλοποίηση του 85% του μεγαλύτερου έργου ευρυζωνικής κάλυψης της Ελληνικής περιφέρειας στο πλαίσιο του μέτρου 4.2 του επιχειρησιακού προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», με στόχο την άμβλυνση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ κέντρου και περιφέρειας.

Πρακτικά, η επιτάχυνση του ευρυζωνικού βηματισμού της χώρας πραγματοποιήθηκε με την εισαγωγή της αποδεσμοποίησης του τοπικού βρόχου (LLU) στο τέλος του 2006, οδηγώντας τη χώρα μας μέσα σε δύο μόλις χρόνια, από τις 488.000 (12/2006) στις 1.500.000 (12/2008) ευρυζωνικές συνδέσεις, εκ των οποίων το 36% παρέχονται αποκλειστικά από τα ιδιόκτητα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα των παρόχων.

Παράλληλα, το διάστημα αυτό παρατηρήθηκε έκρηξη νέων υπηρεσιών η οποία συνεχίζεται και σήμερα, αλλά και μεγάλη πρόοδος στο θέμα των ταχυτήτων ευρυζωνικού Internet. Σήμερα, το 93% των καταναλωτών που έχουν επιλέξει ευρυζωνικές συνδέσεις αποκλειστικά μέσω των δικτύων των παρόχων, απολαμβάνουν ταχύτητες πάνω από 10 Mbps, οδηγώντας έτσι και την μέση ταχύτητα πρόσβασης στην χώρα σε τριπλασιασμό την διετία 2007-2008 (από 982 kbps σε 2.850 kbps).

Όλα τα παραπάνω, καθιστούν αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η απελευθέρωση της αγοράς συνέβαλε τόσο στην αύξηση των επιλογών όσο και στη μείωση του κόστους των τηλεπικοινωνιών προς όφελος του καταναλωτή.

Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ο ΟΤΕ επιλέγει ως στρατηγική προώθησης των προϊόντων του τη δυσφήμηση και την απαξίωση ενός ολόκληρου κλάδου. Η στρατηγική αυτή στρέφεται τελικά ενάντια στην ευρυζωνικότητα, αφού ευνοεί μυωπικά τη διατήρηση μια μικρής, μονοπωλιακής, ελεγχόμενης αγοράς και όχι μιας ευρείας, δυναμικής και ανταγωνιστικής αγοράς που θέτει στο επίκεντρο το όφελος του καταναλωτή. Θα αναμέναμε από τον δεσπόζοντα οργανισμό της χώρας να αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη υπευθυνότητα την υπόθεση της ευρυζωνικότητας, προβάλλοντας τα πλεονεκτήματά της και όχι να αναπτύσσει φοβικά τεχνολογικά σύνδρομα.

Με γνώμονα όλα τα παραπάνω και με το ρυθμό αύξησης των ευρυζωνικών συνδέσεων μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο να είναι πλέον κυρίαρχος στην αγορά, oι Forthnet, Hellas Online και Tellas συνεχίζουν τις αναπτυξιακές επενδύσεις τους με στόχο να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Internet σε κάθε γωνιά της χώρας μας, προς όφελος τους υγιούς ανταγωνισμού και του Έλληνα καταναλωτή.

3 Σχόλια
  • Avatar
    DrTeddy

    Συμφωνώ με τους παραπάνω κι εγώ…

    Άσχετα με την καμπάνια και άσχετα με το γεγονός ότι έχω Forthnet εδώ και 10 μήνες περίπου και είμαι πολύ ευχαριστημένος (προς το παρών), ο ΟΤΕ βρίσκει “πάτημα” στις χιλιάδες αναφορές για τα χάλια των εναλλακτικών παρόχων και μπορεί να εκφράζεται όπως θέλει.
    Ας βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους, ας προσπαθήσουν ν’ αυξήσουν το προσωπικό τους για να εξυπηρετήσουν τους ολοένα αυξανόμενους καταναλωτές και μετά ας μιλήσουν για αθέμιτο ανταγωνισμό…

  • Avatar
    dangel

    Και εγώ την ίδια άποψη με τον φίλο πιο πάνω έχω. Η πραγματικότητα είναι πιο κοντά σε ότι περιγράφει στην διαφημιστική του καμπάνια ο ΟΤΕ.
    Οι εμπειρίες που έχω είναι τουλάχιστον 10 αρνητικές περιπτώσεις και με τις 3 εταιρείες από γνωστούς και φίλους που έχουν πρόβλημα εκτός από την ADSL και με το τηλέφωνο.

  • Avatar
    karpidis

    Ας δεν υπήρχαν συνθήκες που να θυμίζουν τόσο πολύ την πραγματικότητα τόσα μπλογκς θα είχαν κράξει τον ΟΤΕ. Όμως τελικά ο κόσμος καταλαβαίνει πως ότι πληρώνεις παίρνεις… Είχα πει το Νοέμβρη να πάρω Forthnet για να έχω ξεχωριστή γραμμή σπίτι μου από αυτή των γονιών και να λύσω έτσι ένα ηλεκτρολογικό πρόβλημα του σπιτιού μου. Με 3 μήνες καθυστέρηση που ήταν “μια ειδική περίπτωση” τελικά την ακύρωσα γιατί ποιος ξέρει τι θα συνέβαινε με κάποιο πρόβλημα… Και έτσι δυστυχώς δεν μπορώ να πηγαίνω και starbucks με laptop.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα