XBLOG logo @2x

2η Μπιενάλε της Αθήνας: Ο «Παράδεισος» μπορεί να έχει Χορηγό

Με μια ανοιχτή συζήτηση για το ρόλο της χορηγίας στον Πολιτισμό άνοιξε η αυλαία της επικοινωνίας για τη 2η Μπιενάλε της Αθήνας 2009, που στηρίζει η Cosmote. Με το μήνυμα «Βλέπουμε ένα κόσμο όπως Εσύ. Γεμάτο δημιουργία» και μέσα από μια σειρά πολιτιστικών, αθλητικών και περιβαλλοντικών δράσεων καθ΄όλη τη διάρκεια της Μπιενάλε, η Cosmote, αξιοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία, προσκαλεί και εκείνη από την πλευρά της το κοινό να γνωρίσει καταξιωμένους έλληνες και διεθνείς δημιουργούς της σύγχρονης τέχνης.

Από τις 15 Ιουνίου έως τις 4 Οκτωβρίου 2009 στην παραλιακή ζώνη του Φαλήρου, 130 και πλέον καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό καλούνται να αποδώσουν, ο καθένας με τον τρόπο του, το κεντρικό concept της φετινής έκθεσης Heaven («Παράδεισος»).

Επιμελητές της έκθεσης είναι οι: Δημήτρης Παπαϊωάννου και Ζάφος Ξαγοράρης, Chus Martinez, Cay Sophie Rabinowitz, Νάντια Αργυροπούλου, Diana Baldon, Χριστόφορος Μαρίνος, ενώ ο  αρχιτεκτονικός σχεδιασμός υλοποιήθηκε από τον αρχιτέκτονα Ανδρέα Αγγελιδάκη.

Στην ανοιχτή συζήτηση με τίτλο «Έχει ο Παράδεισος Χορηγό;» που συντόνισε ο δημοσιογράφος Πάσχος Μανδραβέλης, συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, Θοδωρής Δραβίλλας, οι Καλλιτεχνικοί Διευθυντές της Μπιενάλε, XYZ, ο Δρ. Πολιτιστικής Χορηγίας, Πέτρος Ζούνης, η Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων της Cosmote, Δρ. Μαριλένα Φατσέα, ο σκηνοθέτης – χορογράφος Δημήτρης Παπαϊωάννου και ο συντάκτης της εφημερίδας Athens Voice, Δημήτρης Μαστρογιαννίτης.

Προβληματισμοί συζήτησης

Ο Γ.Γ. του Υπουργείου Πολιτισμού, κ. Θ. Δραβίλλας, μίλησε για τη σημασία που δίνει το ΥΠΠΟ στην ανάπτυξη του θεσμού της πολιτιστικής χορηγίας. Υπογράμμισε ότι χωρίς να αποποιείται το κράτος του ρόλου του και των ευθυνών του, διακρίνει στον ιδιωτικό τομέα έναν εταίρο στη διάδοση των πολιτιστικών αγαθών προς όφελος των πολιτών.

Τους άξονες του προβληματισμού στο θέμα «Πολιτισμός και Χορηγία» έθεσε ο κ. Μανδραβέλης, σημειώνοντας πως ο διάλογος για το ρόλο της πολιτείας και των ιδιωτικών φορέων στη διαχείριση των πολιτιστικών δράσεων έχει ανοίξει και αναμένεται να είναι έντονος, αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρων.

Οι ΧΥΖ αναφέρθηκαν στη σχέση χορηγού – χορηγούμενων από την πλευρά των δημιουργών, αλλά και στις δημιουργικές προκλήσεις που έχει μια τέτοια συνεργασία.

Αναπτύσσοντας το ρόλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στη στήριξη και προβολή του πολιτισμού, η κ. Φατσέα υπογράμμισε την προστιθέμενη αξία που μπορεί να προσφέρει ο χορηγός σε μια πολιτιστική δράση, συμβάλλοντας στην επιτυχία της με την επιχειρηματική του τεχνογνωσία, αλλά και λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστής μηνυμάτων μέσα από τις δικές του ενέργειες επικοινωνίας. Όπως επισημάνθηκε, στη σύγχρονη Ελλάδα δεν  αναγνωρίζεται όπως θα έπρεπε η κοινωνική ευποιία του χορηγού, ειδικά εάν αυτός προέρχεται από την επιχειρηματική κοινότητα, ενώ συχνά παρατηρείται μια -μάλλον άδικη- τάση στιγματισμού του με το πρόσχημα της διάθεσης εμπορευματοποίησης του πολιτισμού χάρη στη διαφήμιση. Καθοριστικός για την αλλαγή αυτής της αντίληψης, όπως αναφέρθηκε, είναι και ο ρόλος των ίδιων των χορηγούμενων και των ΜΜΕ.

Ο κ. Ζούνης χαρτογράφησε το πώς έχει αναπτυχθεί η πολιτιστική χορηγία στη χώρα μέχρι στιγμής και κατ΄εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας.

Ο κ. Μαστρογιαννίτης αναφερόμενος στην πρωτοβουλία της Athens Voice να φέρει την «Τέχνη στην πρώτη σελίδα» ανέπτυξε το ρόλο των ΜΜΕ στην προαγωγή και διάδοση της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Η ημερίδα έκλεισε με τον κ. Παπαϊωάννου που έδωσε το δικό του δημιουργικό στίγμα, ως ένας εκ των επιμελητών της έκθεσης.

Το XBLOG χρησιμοποιεί cookies για την ορθή λειτουργία του.