Σαράβαλα το 1/3 των ελληνικών πλοίων;

ελληνικά πλοία

Σύμφωνα με αξιολόγηση της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC, το 28% των ελληνικών πλοίων είναι… σαράβαλα. Αναγνωρισμένοι εμπειρογνώμονες έλεγξαν συνολικά 14 πλοία και μόνο ένα βρέθηκε σε εξαιρετική κατάσταση. Από τα υπόλοιπα 13 πλοία, πέντε χαρακτηρίστηκαν ως “καλά”, τέσσερα πλοία “επαρκή”, τρία πλοία “ανεπαρκή” και ένα κρίθηκε ως “πολύ ανεπαρκές”. Ο οργανισμός ADAC έχει μορφή εταιρίας με κύριο αντικείμενο την οδική, νομική και ιατρική βοήθεια, τα ταξίδια και τον τουρισμό, ενώ έχει 16 εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη.

Ο ADAC στην αξιολόγησή του κάνει αναφορά και στο ναυάγιο του πλοίου «Σάμινα», τονίζοντας ότι οι ελληνικές αρχές πρέπει να προχωρήσουν στην εφαρμογή της νομοθεσίας και να πιέσουν τους εφοπλιστές να εκσυγχρονίσουν τα παλαιά πλοία ή να προχωρήσουν ακόμα και στην απόσυρσή τους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 28 Μαΐου έως την 1η Ιουνίου 2009 από ερευνητές που ταξίδεψαν με τα πλοία που βλέπετε παρακάτω ως επιβάτες τουρίστες, ενώ η μέθοδος αξιολόγησης περιελάμβανε:

  • βαθμό ασφαλείας (συντελεστής επί του τελικού αποτελέσματος 20%)
  • κατασκευή και σταθερότητα (συντελεστής 10%)
  • πυροπροστασία (συντελεστής 30%)
  • σωστικά μέσα (συντελεστής 20%)
  • διαχείριση ασφάλειας (συντελεστής 20%)

Αξιολόγηση ελληνικών πλοίων

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εξέδωσε σχετική ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει: «Τονίζουμε σαν υπουργείο με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι για θέματα ασφαλείας πλοίων της ακτοπλοΐας δεν υπάρχει και δεν τίθεται η παραμικρή αμφισβήτηση. Τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των πλοίων εκδίδονται από τους πιο έγκυρους διεθνείς οργανισμούς και σας πληροφορώ ότι ανταποκρινόμαστε στα αυστηρότερα των κριτηρίων και επ΄αυτού δεν δεχόμαστε καμία αμφισβήτηση από καμία ιδιωτική εταιρία. Δεν δεχόμαστε όμως σε καμιά περίπτωση να δημιουργείται μια εικόνα, η οποία είναι βλαπτική για την ακτοπλοΐα της χώρας μας και κατ΄επέκταση για τον τουρισμό της χώρας μας».

Εσάς ποια η γνώμη σας για τα πλοία που ταξιδεύουν στα νησιά μας; Τι έχετε παρατηρήσει και θα θέλατε να σχολιάσετε σχετικά;

[via, photo by Mr Snail]

5 Σχόλια
  • Avatar
    jsclavos

    θα πω για αυτά που ξέρω.
    Όντος το Θεολόγος Π. είναι εξαιρετικό καράβι και καλοτάξιδο. Το SuperFerry II είναι άνετο, καθαρό και με ωραίους χώρους. Το μόνο που με παραξενεύει είναι που βγάζει το Aqua Jewel καλύτερο από το Πηνελόπη και τα δύο είναι ψιλοχάλια και βρόμικα, αλλά όταν μπαίνω στο Aqua Jewel με πιάνει η καρδιά μου και δε φεύγουν με τίποτα από το μυαλό μου οι παράξενες κάθετες ‘ραφές’ που έχει στα πλάγια…

    Η σειρά επιλογής μου σε αυτή την γραμμή είναι Θεολόγος Π., Πηνελόπη, SuperFerry II, Aqua Jewel.

  • Avatar
    Γιάννης Καρακατσάνης

    Pytheas, Η κατάσταση όντως σε ορισμένα πλοία και ειδικά σε δρομολόγια με πολύ κόσμο δεν είναι και η καλύτερη. Αυτό πρέπει να το δουν οι ακτοπλόοι μας και να μην βλέπουν τους επιβάτες μόνο ως ευρώ…

  • Avatar
    Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

    ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΟΙ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ΟΜΩΣ

  • Avatar
    Pytheas

    Δεν θα πω τη γνώμη μου…απλά θα πω ότι ενώ κατάγομαι από τη Νάξο, έχω σταματήσει σχεδόν να την επισκέπτομαι (όπως και τα υπόλοιπα νησιά) ακριβώς επειδή:

    1. Βαρέθηκα να τρέχω πανικόβλητος για να προλάβω θέση να κάτσω στο σαλόνι.
    2. Βαρέθηκα να τσακώνομαι με θείτσες και γιαγιάδες που πιάνουν 4-5 θέσεις σε καναπέδες είτε για ανύπαρκτα άτομα είτε για τις αποσκευές τους είτε για να ξαπλώσουν.
    3. Βαρέθηκα τις αργοπορημένες αναχωρήσεις και αφίξεις, τις ουρές που κάνουν τα πλοία για να δέσουν στα υποτυπώδη & ανεπαρκή λιμάνια των νησιών.
    4. Βαρέθηκα να κουνιέμαι σα να είμαι στο τρενάκι του λούνα πάρκ (δεν φταίει κανείς για αυτό, απλά με ενοχλεί!)
    5. Βαρέθηκα να πληρώνω αυξημένα ναύλα για ανύπαρκτες υπηρεσίες στα πλοία (τουαλέτες σε άθλια κατάσταση, χωρίς χαρτί υγείας, χωρίς σαπούνι κλπ).
    6. Βαρέθηκα να νοιώθω σαν κρέας σε ψυγείο από τα κακορυθμισμένα airconditions (χρειάζεσαι πουλόβερ/ζακέτα για να αντέξεις!!) κάθε φορά που μπαίνω στο σαλόνι του πλοίου.
    7. Νοιώθω κορόιδο να πληρώνω τον καφέ και το σάντουιτς “καραβίσιο” και να μην έχω εναλλακτική για τις άπειρες ώρες που διαρκεί το ταξίδι. Ο όρος “καραβίσιο” δεν βγήκε χωρίς λόγο…
    8. Μου κοστίζει λιγότερο να πάω με το αυτοκίνητο από την Αθήνα σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας και να γυρίσω παρά να πληρώσω το εισιτήριο του αυτοκινήτου για Νάξο.

    Αν είχα χρόνο θα μπορούσα να γράψω κι άλλα. Να πω ότι αναφερομαι στα συμβατικά πλοία, τα οποία μας γυρίζουν πολλές δεκαετίες πίσω και ότι η αδερφή μου προχθές έκανε τη διαδρομή Πειραιάς-Νάξος σε περίπου 10 (!!) ώρες με το Ροδάνθη (δυστυχώς δεν το είδα στη λίστα για να το καμαρώσω!).

  • Avatar
    kostas

    Τυπική ελληνική απάντηση…
    αντί να εξετάσουν πρώτα τις κατηγορίες στα συγκεκριμένα πλοία και να λάβουν μέτρα..

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα