Μην πετάτε τα εισιτήρια! (κίνηση ενάντια στην ακρίβεια;)

Όπως γνωρίζετε από την αρχή του Μαϊου καθιερώθηκε νέο ενιαίο εισιτήριο για τις μετακινήσεις μας με όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το οποίο κοστίζει 0,80 ευρώ και μπορούμε να κάνουμε όσες μετακινήσεις θέλουμε σε μιάμιση ώρα (από 1/1/2009 η τιμή του θα είναι 1 ευρώ).

Έλαβα ένα email σήμερα, το οποίο έγραφε τα εξής:

Ακούστε κάτι ενδιαφέρον που μπορούμε να το επεκτείνουμε. Σήμερα στον ηλεκτρικό σταθμό του Αγ. Ελευθερίου στα ακυρωτικά μηχανήματα και ενώ ήμουν έτοιμη να ακυρώσω το εισιτήριο μου για Σύνταγμα, βρήκα πάνω στο ακυρωτικό μηχάνημα ένα εισιτήριο ακυρωμένο 15 λεπτά πριν, στην ίδια κατεύθυνση με τη δική μου. Χωρίς δεύτερη σκέψη και δεδομένου ότι μου έχει ξανατύχει, δεν ακύρωσα το εισιτήριο μου αλλά πήρα το ακυρωμένο που βρήκα και με αυτό κατέβηκα Σύνταγμα.

Το περιστατικό αυτό μου έχει ξανασυμβεί και πληροφορήθηκα πώς υπάρχει μία ομάδα ατόμων που αντί να πετάξει το εισιτήριο κατά την έξοδο της από το μέσο μεταφοράς το αφήνει πάνω στα ακυρωτικά μηχανήματα ώστε να το χρησιμοποιήσει και ο επόμενος. Είναι μια κίνηση συνεργασίας των πολιτών της Αθήνας που αντιδρούν στις μαζικές αυξήσεις των τιμών βασικών αγαθών.

Νομίζω θα μπορούσαμε να το εφαρμόσουμε και εμείς δίνοντας την ευκαιρία στον επόμενο από μας να ταξιδέψει δωρεάν. Επίσης θα βοηθούσε να το διαδίδαμε σε όσους το δυνατό περισσότερους!

Διαβάζοντας το email θυμήθηκα ότι κι εμένα πριν από 2-3 ημέρες πήρε το μάτι μου 1-2 εισιτήρια πάνω σε ακυρωτικά μηχανήματα σε δύο σταθμούς του ΗΣΑΠ, αλλά δεν έδωσα σημασία. Πώς το βλέπετε σαν κίνηση; Πιστεύετε ότι θα έχει αποτέλεσμα; Είναι δυνατόν, για παράδειγμα, αν πολλοί ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα, να μειωθεί η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου;

Σκέφτομαι αν μου αρέσει σαν κίνηση ή όχι, αλλά δε μπορώ να καταλήξω… Χρησιμοποιώ σχεδόν καθημερινά μέσα μαζικής μεταφοράς στις μετακινήσεις μου και γι΄αυτό το λόγο βγάζω κάρτα απεριορίστων διαδρομών κάθε μήνα κι έχω το κεφάλι μου ήσυχο…

Από διάφορες έρευνες και δημοσιεύματα που βγαίνουν κατά καιρούς στα μέσα ενημέρωσης βλέπω ότι, ούτως ή άλλως, οι τζαμπατζήδες είναι αρκετοί και είναι δύσκολο να πιαστούν όλοι, αφού οι ελεγκτές δεν επαρκούν… Από την άλλη συμφωνώ ότι η τιμή του εισιτηρίου 0,80 ευρώ τώρα και 1 ευρώ από 1/1/2009 είναι σχετικά υψηλή και νομίζω ότι τα μέσα μεταφοράς μας, ιδίως τα λεωφορεία και τρόλλεϋ, χρειάζονται αρκετή δουλειά ακόμα και καλύτερο προγραμματισμό για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μου και να δικαιολογήσω το κόστος του εισιτηρίου.

[photo by GazH]

13 Σχόλια
  • Avatar
    KLEIO

    ΕΓΩ ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ.ΔΙΝΩ ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΜΟΥ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ-ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΜΟΥ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝ ΑΛΛΟΙ Κ ΑΛΛΟΙ.ΔΕ ΝΟΙΩΘΩ ΟΤΙ ΚΛΕΒΩ ΚΑΝΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ Κ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΦΟΣΟΝ Κ ΕΚΕΙΝΟΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ Κ ΘΑ ΦΡΟΝΤΙΣΩ ΝΑ ΔΙΑΔΟΘΕΙ.

  • Avatar
    Νικος

    Ειναι ιδιο το επιπεδο των δημοσιων συγκοινωνιων στην ΕΕ και στην Ελλαδα???
    Τα 0.80 ειναι 272,6 δραχμες, αν τις θυμοσαστε.
    Για βρωμικα μεσα που περνανε οποτε
    γουσταρουν ειναι παρα πολλα.

  • Avatar
    S G

    Τι ακριβως εννοεις ειναι πεταμενα λεφτα? Ειναι λεφτα που πανε στις δημοσιες συγκοινωνιες για το εργο που σου παρεχουν! Μαλιστα το εισιτηρειο που πληρωνεις δεν καλυπτει καν το κοστος της μεταφορας σου, ποσο μαλλον ενςο δευτερου ατομου!

    Φυσικα πειραζει να το δινεις σε εναν φιλο σου, απλα δεν δικαιουσαι να το κανεις και αν το κανεις κλεβεις το δημοσιο (δηλαδη ολους μας)! Πραγματικα δεν καταλαβαινω την τζαμπατζιδικη κουτοπονηρια της ιδεας αυτης…

  • Avatar
    Elis Lasop

    αφηστε εισιτηρια για τον επόμενο, αν το πετάξετε είναι απλά “πεταμένα λεφτά” αν το αφήσετε για τον επόμενο, είναι κέρδος για έναν συνάνθρωπο μας. και μην ακούω για κλέψιμο στο κράτος και επιβάρυνση των ταμείων των ΜΜΕ, εξάλλου, έχω πληρώσει εισιτήριο για 1.30 ώρα και απλά θα το χρειαστώ για πολύ λιγότερο, πειράζει να το δώσω σε ένα φίλο μου ή απλά συμπολίτη μου;

  • Avatar
    Αθ. Αναγνωστόπουλος

    Όχι ρε κολλητέ, συγκρίνεις μαρούλια με λάχανα. Η συνδυασμένη κάρτα κάνει 35 ευρώ, η απλή έκανε 17,5, τώρα ίσως να μειώθηκε και αυτή. Πάντα η κάρτα είναι πιο φτηνή. Εγώ αναφέρθηκα στην συνδυασμένη γιατί μου χρειάζονται όλα τα μέσα.

  • Avatar
    vrypan

    Η ιδέα δεν με βρίσκει σύμφωνο. Αλλά όσοι από τους σχολιαστές προσπαθούν να μας πείσουν ότι ναι, μεν κοστίζουν περισσότερο τα ΜΜΜ τώρα, αλλά τελικά είναι πιο φθηνά, δεν έχετε δίκιο.

    Δεν είναι τουρίστας όποιος χρησιμοποιεί ένα λεωφορείο ή μία διαδρομή ηλεκτρικού για να πηγαιονέρχεται στην δουλειά του!

    Κάντε τις πράξεις: όποιος χρησιμοποιούσε λεωφορείο για 22 εργάσιμες πλήρωνε (2 x 0.5 x 22) 22 ευρώ και τώρα η φθηνότερη λύση που έχει είναι 35! (περίπου +32%). Το ίδιο, για ηλεκτρικό, από 30.8 ευρώ πήγε στα 35. Αδιάφορο για όποιον σταματάει και για ένα καφέ στο Κολωνάκι, υπολογίσιμο για όποιον προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με τον βασικό μισθό.

  • Avatar
    S G

    για ποιον κανονα μιλας? τα αθηναϊκα ΜΜΜ ειναι παμφτηνα σε ευρωπαϊκη συγκριση, απο λεωφορειο μεχρι μετρό. Και ο θανασης εχει απολυτο δικιο, τα μεμονωμενα εισητηρεια πρεπει α ακριβυνουν για να αρχιζει ο κοσμος να αγοραζει καρτες περισσοτερων διαδρομων.
    Προτεινω να υπαρχει και καρτα 10 διαδρομων σε φτηνοτερη τιμη, παλι οπως υπαρχει σε ολη την Ευρωπη.

  • Avatar
    acaliptos

    Το μέτρο θα λειτουργήσει εισπρακτικά.Από τα στοιχεία της τελευταίας ετήσιας έκθεσης (αφορά το 2006) προκύπτει ότι τα έσοδα από τα εισιτήρια είναι περίπου το 70% των συνολικών εσόδων από το κόμιστρο, τα δε έσοδα από τις κάρτες το 30%.
    Συγκεκριμένα, στην ΕΘΕΛ από τα 112 εκατομμύρια ευρώ των εσόδων, τα 68,6 προέρχονται από εισιτήρια, στον ΗΛΠΑΠ τα 14,4 από τα 23,5, στον ΗΣΑΠ τα 43,2 από τα 53, στο μετρό τα 55,6 από τα 83, στο Τραμ τα 3,6 από τα 5,8 και στον Προαστιακό το 1,6 από το 1,9 εκατομμύριο ευρώ.
    Μεγάλοι χαμένοι
    Την ίδια στιγμή, οι αυξήσεις πλήττουν περισσότερο τους χρήστες λεωφορείων και τρόλεϊ, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό του συνόλου (369,5 εκατομμύρια μετακινήσεις με λεωφορεία και 82,5 με τρόλεϊ από το σύνολο των 794,5 εκατομμυρίων το 2007).
    απο: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11807&subid=2&pubid=914391&tag=7948

    @S G: Το μετρό είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα για τα ΜΜΜ της Αθηνάς.Παρόλα αυτά ακόμα και στο μετρό τα έσοδα από κάρτες είναι λιγότερα.

    @Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος: Ναι…για τους κατόχους κάρτας είναι πιο φτηνά(εκτός του προαστιακού που είναι ιδία) και καλά έκαναν, εξάλλου η κίνηση γίνετε για αυτούς που ακυρώνουν εισιτήρια και εισπράττουν απαράδεκτες συνθήκες..

  • Avatar
    Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος

    Αυξήθηκε η τιμή του μεμονωμένου εισιτηρίου, αλλά μειώθηκε η τιμή της μηνιαίας κάρτας και άρα συγκριτικά έγινε ακόμη πιο φτηνή από πριν, αφού μάλιστα τα εισιτήρια ακρίβυναν. Τα 35 ευρώ που δίνω για την κάρτα θα κάλυπταν μόλις 10-12 εργάσιμες ημέρες, αν πλήρωνα μεμονωμένα εισιτήρια. Για μένα λοιπόν και για όσους χρησιμοποιούν ΜΜΜ για να πάνε στην δουλειά τους τα εισιτήρια έγιναν πιο φτηνά! Αν τώρα για τους τουρίστες και αυτούς που παίρνουν ΜΜΜ όταν έχουν το αμάξι στο συνεργείο ακρίβυναν, ποσώς με ενδιαφέρει. Εγώ είμαι ο καλός πελάτης των ΜΜΜ, εγώ τα στηρίζω τόσα χρόνια καθημερινά και εγώ και οι άλλοι σαν και μένα πρέπει να έχουν μια καλή τιμή. Και αυτό ακριβώς έγινε.

  • Avatar
    S G

    Μπορει να μου εξηγησει πως θα βοηθησει την καταπολεμηση του πληθωρισμου το να κλεβουμε λεφτα απο τα ηδη ελλειμματικα αθηναϊκα ΜΜΜ? Αν πετυχει κατι αυτη η ιδεα, θα ειναι σιγουρα αυξηση ελλειμματων -> αυξηση φορων -> μειωση παραγωγικοτητας, μισθων κτλ!

    ΥΓ υψηλη η τιμη του μετρο στην Αθηνα? πρεπει να αστειευεστε, ειανι το πιο φτηνο μετρό στην ΕΕ15.

  • Avatar
    Άγγελος

    Αυτό πρέπει να γίνετε κανονικά! Εύγε σε όσους μοιράζονται το εισιτήριό τους όταν τους είναι πλέον άχρηστο!

  • Avatar
    Georgia

    Paidia den kserw an tha exei antikrisma
    auti i kinisi kai an tha apoferei karpous
    alla einai sigoura mia eksypni kinisi pou
    pisteuw aksizei na poume paraeksw kai na
    tin efarmosoume kai emeis i idioi.

  • Avatar
    acaliptos

    Το ενιαίο εισιτήριο για μιάμιση ώρα υπήρχε εδώ και πολύ καιρό στην τιμή που θα ισχύει από 01/01/09.Ετσι λοιπόν κατάργησαν την επιλογή των φθηνών εισιτηρίων των 50 λεπτών και το πήγαν 1€(100% αύξηση) για μια διαδρομή σε λεωφορεία και τρόλεϊ των πολλών προβλημάτων.Δεν είναι και λίγοι αυτοί που χρησιμοποιούν 1 μέσο για την μετακίνηση τους και πληρώνουν τώρα από 25% εως100% παραπάνω.Oι κάρτες είναι φτηνές αλλά τις χρησιμοποιούν πολλοί λίγοι σε σχέση με τον αριθμό επιβατών όλων των Μ.Μ.Μ (απλά δεν τους εξυπηρετεί η υπάρχουσα κατάσταση στα ΜΜΜ για καθημερινή χρήση).
    Οσο αφορά τον ημιτελή προαστιακό των πολλών προβλημάτων λόγω έργων,λόγω κακοδιαχείρισης και με αρκετές ακυρώσεις δρομολογίων(έστω και αναγκαίες), οι αυξήσεις δεν είναι ημιτελής αλλά κανονική από 70 λεπτά σε 1€ χωρίς μάλιστα μείωση της κάρτας των 20€.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα