Μετρό και ηλεκτρικός μέχρι τις 2:00 τη νύχτα κάθε Παρασκευή και Σάββατο από 1η Φεβρουαρίου

Από μεθαύριο Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου που αφορά στη λειτουργία των συρμών του Μετρό και του ΗΣΑΠ μέχρι τις 2:00 τη νύχτα κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Αρχικά η μεταμεσονύκτια λειτουργία των συρμών θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Μαρτίου, ωστόσο υπάρχουν σκέψεις αν υπάρξει ικανοποιητική επιβατική κίνηση να συνεχιστεί και μετά το πέρας αυτού του χρονικού διαστήματος.

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, οι εργαζόμενοι του Μετρό και του ΗΣΑΠ αντιδρούν έντονα στην εφαρμογή του μέτρου, απειλώντας με μπλόκο από την πρώτη κιόλας μέρα που θα εφαρμοστεί πιλοτικά η μεταμεσονύκτια λειτουργία. Αύριο τα σωματεία των εργαζομένων αναμένεται να λάβουν τις οριστικές τους αποφάσεις. Βασικό τους επιχείρημα είναι ότι η νυχτερινή λειτουργία θα μειώσει τον χρόνο ξεκούρασής τους, ενώ εκφράζεται ανησυχία και για τη συντήρηση των γραμμών, αφού όπως λένε οι ειδικοί η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας θα έχει σαν αποτέλεσμα το βαρύ τμήμα της συντήρησης να γίνεται σε πέντε αντί για επτά ημέρες, μείωση δηλαδή κατά 14%.

Σύμφωνα επίσης με το ίδιο δημοσίευμα, η δίωρη παράταση της λειτουργίας των δύο αυτών μέσων αναμένεται να κοστίσει στην ΑΜΕΛ (εταιρεία που λειτουργεί το Μετρό) 300.000 ευρώ/μήνα, ενώ το κόστος για τον Ηλεκτρικό έχει υπολογιστεί σε 200.000 ευρώ/μήνα. Όσον αφορά στο Μετρό τα 2/3 του κόστους που θα προκύψει αφορούν στην αμοιβή του προσωπικού που θα απασχοληθεί, ενώ εικάζεται ότι ενδεχόμενη συνέχιση του μέτρου αυτού και μετά το πέρας της πιλοτικής μεταμεσονύκτιας λειτουργίας θα απαιτήσει την πρόσληψη 45 ακόμα τεχνικών.

Για να συμβούν φυσικά όλα αυτά και να παγιωθεί η μεταμεσονύκτια λειτουργία των δύο αυτών μέσων θα πρέπει οι επιβάτες να δείξουν την ανάλογη ανταπόκρισ, γιατί σε περίπτωση που υπάρξει πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση δεν θα υπάρχει λόγος συνέχισης του μέτρου. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των ημερών που διεξήχθησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αθήνα, οπότε και οι συρμοί του ΗΣΑΠ εκτελούσαν δρομολόγια μέχρι τις 2:00 μετά τα μεσάνυχτα, όπου από τις 00:30 έως τις 2:00 οι επιβάτες δεν ξεπερνούσαν τους 150.

Εγώ από τη μεριά μου πιστεύω ότι τουλάχιστον τη νεολαία θα τη βολέψει αυτό το μέτρο, ειδικά κάθε Παρασκευή και Σάββατο που περιοχές όπως Ψυρρή ή Γκάζι που υπάρχουν πολλά μπαράκια, clubs, ρεμπετάδικα κλπ κατακλύζονται από κόσμο στο “πήγαινε” μπορούν να προτιμήσουν το Μετρό ή τον Ηλεκτρικό και να αφήσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι. Έτσι και την ταλαιπωρία του να βρεις να παρκάρεις γλιτώνεις και μπορείς να πιεις ένα ποτηράκι παραπάνω.

[photo via]

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on email

5 Απαντήσεις

  1. Είναι βλακεία αυτό που γίνεται. Πώς θα το αγκαλιάσει ο κόσμος αν δεν το οριστικοποιήσουν? Ποιος θα ρισκάρει τη μετακίνησή του αν δεν είναι σίγουρος ότι μέχρι τις 2 θα έχει την επιλογή του ηλεκτρικού? Αν βγεις 1 η ώρα σίγουρα θα έχει ανοίξει ο ηλεκτρικός για την επιστροφή σου. Συν ότι η νεολαία δεν έχει και την επιλογή του αυτοκινήτου τουλάχιστον οι κάτω των 18. Και δεν περισσεύουν στους πάντες τα 10-20 ευρώ του ταξί έναντι φυσικά των 70 λεπτών. Με λίγη διαφήμιση θα αγκαλιαστεί τόσο σφιχτά που θα πνιγεί…Άντε, όλο μισές δουλειές αυτή η χώρα!!
    Ευχαριστώ
    Peace

  2. Είναι κάτι που το ζητούσαν πολλοί στην Αθήνα. Και πολύ σωστά. Να δούμε τώρα, θα το εκμεταλλευτούν, ώστε να καθιερωθεί; Ελπίζω πως ναι.

    Όσο για τις αντιδράσεις των εργαζομένων… Δεν κατάλαβα. Γιατί η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του μετρό να σημαίνει και επέκταση ωραρίου των εργαζομένων; Δεν μπορούν να ρυθμιστούν βάρδιες στα νόμιμα πλαίσια. Αυτό βέβαια σημαίνει πρόσληψη ή μετάθεση προσωπικού. Τόσο παράλογα και εξωπραγματικά φαντάζουν αυτά;

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.