XBLOG logo @2x

Αποζημιώσεις από τη ΔΕΗ για βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές

Αυτές τις μέρες είδα ότι επιτέλους σύντομα θα γίνει κάτι που έπρεπε να γίνεται εδώ και πολύ καιρό, αλλά δεν γινόταν: Να αποζημιώνει η ΔΕΗ για βλάβες που προκαλούνται σε ηλεκτρικές συσκευές εξαιτίας διακοπής του ρεύματος ή αυξομειώσεων της τάσης του ρεύματος!

Αποζημίωση μέχρι 500 ευρώ για κάθε συσκευή

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα μπορούν να λαμβάνουν στο εξής έως 500 ευρώ από την ΔΕΗ ως αποζημίωση σε περίπτωση που υποστούν βλάβη οι ηλεκτρικές τους συσκευές λόγω κάποιας διακοπής του ρεύματος ή αυξομείωσης της τάσης του ρεύματος! Μέχρι τώρα οι καταναλωτές για να διεκδικήσουν κάποια αποζημίωση έπρεπε να προσφύγουν στην Δικαιοσύνη, χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα αποζημιωθούν για τις συσκευές που υπέστησαν βλάβη εξαιτίας της ΔΕΗ.

Ήδη ΔΕΗ και Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έχουν σχεδόν συμφωνήσει στα διαδικαστικά και το μόνο που μένει είναι να οριστεί το ανώτατο ποσό αποζημίωσης για κάθε συμβάν, το οποίο εκτός απροόπτου δεν θα ξεπερνάει τα 500 ευρώ.

Η διαδικασία για να αποζημιωθεί ο καταναλωτής

Η συμφωνία των δύο πλευρών μέχρι στιγμής προβλέπει τα ακόλουθα βήματα, προκειμένου ο καταναλωτής να αποζημιωθεί για βλάβη ηλεκτρικής συσκευής εξαιτίας διακοπής ή αυξομείωσης της τάσης του ρεύματος:

  • Ο καταναλωτής ενημερώνει την ΔΕΗ για το συμβάν εντός τεσσάρων ημερών με σχετική αίτηση.
  • Η ΔΕΗ διερευνά τις αιτίες της βλάβης, παρέχονας κάθε σχετικό στοιχείο στον καταναλωτή.
  • Ο καταναλωτής θέτει επί δύο ημέρες τις συσκευές που έχουν υποστεί βλάβη στη διάθεση της ΔΕΗ για έλεγχο (εφόσον αυτό ζητηθεί από τη ΔΕΗ).
  • Ο καταναλωτής θα πρέπει να υποβάλει στη ΔΕΗ (όταν του ζητηθεί) παραστατικό ηλεκτρολόγου με το οποίο θα περιγράφεται το είδος της βλάβης και συσχετισμός αυτής με υπέρταση λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης όπως θα προκύπτει από τον τεχνικό έλεγχο και θα τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής της συσκευής ή αντικατάστασης αυτής παρόμοιων προδιαγραφών αν κρίνεται ασύμφορη η επισκευή
  • Ο καταναλωτής θα υπογράφει δήλωση με την οποία θα αποδέχεται ότι η ζημία στην συσκευή του οφείλεται σε βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου της ΔΕΗ και ότι το ποσό που εισπράττει από την ΔΕΗ είναι σε απόλυτη αντιστοιχία με την ζημία που υπέστη η συσκευή.

Η ΔΕΗ θα αποφασίζει για την αποζημίωση των συσκευών μέσα σε 15 μέρες από την υποβολή της αίτησης του καταναλωτή και στις περιπτώσεις που θα αποδέχεται την αίτηση για αποζημίωση, το ποσό της αποζημίωσης θα καταβάλλεται μέσα σε ένα μήνα από την απόφαση.

Αξίζει η όλη διαδικασία;

Διαβάζοντας την όλη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθείται για να λάβει ο καταναλωτής την αποζημίωση, που δεν θα ξεπερνάει τα 500 ευρώ/συσκευή, αναρωτιέμαι αν αξίζει ή όχι να ακολουθήσει κανείς τα παραπάνω βήματα και μετά η ΔΕΗ να απαντήσει αν αποζημιώνει ή όχι τον καταναλωτή.

Καταρχήν, όπως βλέπετε και παραπάνω, θα απαιτείται και παραστατικό ηλεκτρολόγου ο οποίος θα ελέγχει τη συσκευή και θα τεκμηριώνει το κόστος επισκευής ή αντικατάστασης. Ο ηλεκτρολόγος φυσικά αυτό δεν θα το κάνει τσάμπα, δεν θα θέλει 50 ευρώ για να ελέγξει τη συσκευή και να συντάξει το παραστατικό;

Αν δηλαδή η συσκευή είναι αξίας 400-600 ευρώ, άντε να μπεις στη διαδικασία και να πάρεις τα χρήματά σου είτε για επισκευή της συσκευής είτε για αγορά νέας. Αν όμως η συσκευή που σου κάηκε από διακοπή του ρεύματος ή αυξομείωσης της τάσης είναι κάποιος καλός ραδιοενισχυτής AV αξίας 2.000 ευρώ, που τον είχες στο home cinema σου, τι να τα κάνεις τα 500 ευρώ;

Δείτε εδώ τις επιστολές που έχουν ανταλλάξει μέχρι τώρα η ΔΕΗ, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αλλά και ο Συνήγορος του Καταναλωτή για το θέμα της καταβολής χρηματικής αποζημίωσης προς τους καταναλωτές στις περιπτώσεις πρόκλησης βλαβών σε ηλεκτρικές συσκευές τους, εξαιτίας κοπής του ουδετέρου του δικτύου διανομής χαμηλής τάσης της ΔΕΗ ΑΕ.

Το XBLOG χρησιμοποιεί cookies για την ορθή λειτουργία του.