XBLOG logo @2x

Κώδικας Δεοντολογίας για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες

Στην έκδοση Κώδικα Δεοντολογίας προχώρησε με απόφασή της η ΕΕΤΤ, για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών στους καταναλωτές, αφού πρώτα ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Με τον Κώδικα, που έχει ισχύ Κανονισμού, διευκρινίζονται διαδικασίες και προσδιορίζονται με σαφήνεια η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών απέναντι στο καταναλωτικό κοινό.

Η Επιτροπή προχώρησε στην έκδοση του Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος θα εφαρμοστεί άμεσα με τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, έπειτα από τις εκατοντάδες καταγγελίες των καταναλωτών για προβλήματα που αντιμετώπιζαν με τους παρόχους.

Τα βασικότερα σημεία που περιλαμβάνονται στον Κώδικα είναι τα εξής:

Ενημέρωση των καταναλωτών

Ο πάροχος θα πρέπει να ενημερώνει λεπτομερώς τους καταναλωτές μέσω του δικτυακού του τόπου για όλα τα χαρακτηριστικά των προσφερόμενων υπηρεσιών (χρεώσεις, ποιότητα, διαδικασίες σύναψης και λύσης σύμβασης)

Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες πρόσβασης στο internet, ο πάροχος θα πρέπει να ενημερώνει τους καταναλωτές ότι πρώτα θα πρέπει να ενεργοποιηθεί η σύνδεση για να διαπιστωθεί αν μπορεί να επιτευχθεί η η ονομαστική ταχύτητα για την οποία αιτούνται, καθώς και ότι η ονομαστική ταχύτητα πρόσβασης δεν εξασφαλίζεται αδιάκοπα. Επίσης οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ενήμεροι ότι η ταχύτητα πρόσβασης εξαρτάται από την απόσταση από το πλησιέστερο Αστικό Κέντρο του ΟΤΕ, τη χωρητικότητα του δικτύου, τον αριθμό των χρηστών και άλλες τεχνικές λεπτομέρειες.

Πλήρως ενημερωμένο θα πρέπει να είναι και το προσωπικό των παρόχων, το οποίο θα πρέπει να απαντά σε όλες τις ερωτήσεις που υποβάλλουν οι καταναλωτές.

Σύναψη σύμβασης – Ποιότητα υπηρεσίας

Όταν ο καταναλωτής υποβάλει αίτημα διακοπής της υπηρεσίας, ο πάροχος οφείλει να στείλει αποδεικτικό παραλαβής της αίτησης εντός τριών ημερών, έτσι ώστε ο καταναλωτής να είναι σίγουρος ότι η αίτησή του παραλήφθηκε. Μέσω των δικτυακών τους τόπων, οι πάροχοι θα πρέπει να ενημερώνουν το κοινό για τις προγραμματισμένες συντηρήσεις αναβαθμίσεις των δικτύων τους, που ενδέχεται να επηρεάσουν την υπηρεσία, τουλάχιστον ένα 24ωρο πριν. Επίσης οι πάροχοι θα πρέπει να αναγράφουν τον τηλεφωνικό αριθμό για βλάβες στο site του ή στον λογαριασμό που αποστέλλει στους καταναλωτές.

Ενεργοποίηση υπηρεσίας

Με σαφή τρόπο οι πάροχοι θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές κατά τη σύναψη της σύμβασης για τον ακριβή χρόνο που θα ενεργοποιηθεί η υπηρεσία. Αυτό είναι μέχρι σήμερα το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, αφού δεν είναι λίγοι αυτοί που περίμεναν ακόμη και πέντε ή επτά μήνες για την ενεργοποίηση της υπηρεσίας, ενώ τους διαβεβαίωναν αρχικά ότι η ενεργοποίηση γίνεται εντός είκοσι εργάσιμων ημερών.

Σε περίπτωση που η ενεργοποίηση της υπηρεσίας καθυστερήσει, οι πάροχοι θα πρέπει να ενημερώνουν άμεσα τους καταναλωτές, όπως επίσης να τους πληροφορούν για τα αίτια της καθυστέρησης και τη νέα ημερομηνία ενεργοποίησης.

Χρέωση υπηρεσιών

Στον δικτυακό τους τόπο οι πάροχοι θα πρέπει να αναγράφουν με σαφήνεια τις χρεώσεις των προσφερόμενων υπηρεσιών, οι οποίες θα πρέπει να είναι πάντα επικαιροποιημένες. Σε περίπτωση δε που υπάρξει κάποια αύξηση σε κάποια υπηρεσία, ο πάροχος θα πρέπει να την επισημαίνει στον λογαριασμό που αποστέλλει στον καταναλωτή.

Μπορείτε να κατεβάσετε τον Κώδικα Δεοντολογίας σε αρχείο pdf εδώ.

[image by aleske]

Το XBLOG χρησιμοποιεί cookies για την ορθή λειτουργία του.