Έτοιμο φαγητό εκτός σπιτιού: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Hamburger

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής οδηγεί πολλούς ανθρώπους στην κατανάλωση γευμάτων εκτός σπιτιού. Η έλλειψη χρόνου, σαν αποτέλεσμα των αυξημένων κοινωνικών ή επαγγελματικών υποχρεώσεων των ατόμων, τα ωθεί στην κατανάλωση έτοιμου και πρόχειρου φαγητού, μια και αυτό είναι πιο εύκολο, γρήγορο, αλλά και γευστικό. Η συνήθεια αυτή όμως έχει συνδεθεί ισχυρά με την αύξηση του σωματικού βάρους, την παχυσαρκία, αλλά και την εμφάνιση διάφορων άλλων νόσων (καρδιαγγειακά, μεταβολικό σύνδρομο, σακχαρώδης διαβήτης) που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής, μετά από κάποια χρόνια.

Αν και είναι ξεκάθαρο πως το έτοιμο φαγητό είναι πλουσιότερο σε θερμίδες και λίπος από το αντίστοιχο σπιτικό, δεν είναι σωστό να υποστηρίξουμε πως δεν μπορούμε να κάνουμε υγιεινές επιλογές όταν τρώμε έξω. Τα τελευταία χρόνια, που η επίπτωση της παχυσαρκίας και των διαφόρων χρόνιων νόσων έχει αυξηθεί σημαντικά και δεδομένου του υψηλού ποσοστού των ατόμων που τρώνε εκτός σπιτιού, τόσο στα εστιατόρια όσο και στα ταχυφαγεία, μας δίνονται πολλές επιλογές που μπορούν να θεωρηθούν υγιεινές και οι οποίες καλό θα είναι να προτιμώνται.

Τι πρέπει να γνωρίζω για το έτοιμο φαγητό;

  • Το έτοιμο φαγητό είναι κατά κανόνα πλουσιότερο σε λίπος, αλάτι και θερμίδες από το σπιτικό. Επιπλέον, η ποσότητα του φαγητού που σερβίρεται στα εστιατόρια είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνουμε στο σπίτι. Σε έρευνα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου βρέθηκε ότι τα άτομα που κατανάλωναν έτοιμο φαγητό (με παραγγελία στο σπίτι) τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, προσελάμβαναν ημερησίως περίπου 250 θερμίδες περισσότερες, σε σχέση με τα άτομα που δεν ακολουθούσαν τις ίδιες συνήθειες. Γίνεται, λοιπόν, ξεκάθαρο πως η διατροφική αυτή συμπεριφορά μπορεί να οδηγήσει αρκετά εύκολα στην αύξηση του σωματικού βάρους. Γι΄αυτό το λόγο, καλό θα είναι να προσπαθείτε να καταναλώνετε την ίδια ποσότητα φαγητού που συνηθίζετε να τρώτε και στο σπίτι. Μια απλή, αλλά ίσως όχι και τόσο εύκολα πραγματοποιήσιμη, συμβουλή είναι να έχετε στο νου σας πως δεν είναι απαραίτητο να καταναλώνετε όλη την ποσότητα που έχετε στο πιάτο σας. Εάν νιώσετε χορτάτοι μην διστάσετε να μοιραστείτε το φαγητό σας με την παρέα σας. Επίσης, καλό θα είναι να αποφεύγετε τις παγίδες των extra size μερίδων.
  • Είναι πολύ σημαντικό να τρώτε αργά και εφόσον κάθεστε στο τραπέζι, χρησιμοποιώντας μαχαίρι και πιρούνι. Με αυτόν τον τρόπο, είναι δυνατόν η ποσότητα της τροφής που θα καταναλώσετε να ρυθμιστεί φυσιολογικά μέσω των μηχανισμών της πείνας και του κορεσμού. Σε διαφορετική περίπτωση, όταν δηλαδή περπατάτε ή εργάζεστε παράλληλα με την κατανάλωση του γεύματος, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, με αποτέλεσμα πολλές φορές να τρώτε ποσότητες μεγαλύτερες από αυτές που χρειάζεστε για να χορτάσετε. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση των γευμάτων, ακόμη και των σνακ, καλό θα ήταν να είναι η αποκλειστική σας δραστηριότητα για ένα χρονικό διάστημα το πολύ 20 λεπτών, την οποία θα απολαμβάνετε ενώ είστε ήρεμοι και καθιστοί. Ακόμη και αν βρίσκεστε στο δρόμο, μπορείτε πάντα να καθίσετε σε ένα παγκάκι και να απολαύσετε το σνακ σας!
  • Προσπαθήστε να μην αφήνετε το στομάχι σας άδειο για πολλές ώρες. Είναι σίγουρο ότι η μεγάλη πείνα θα σας οδηγήσει να καταναλώσετε περισσότερο φαγητό απ΄όσο χρειάζεστε για να χορτάσετε. Ιδανικά, προγραμματίστε την ημέρα σας με το που ξεκινάει, αποφασίζοντας πότε και τι θα φάτε, ενώ είστε ήδη χορτάτοι από το προηγούμενο γεύμα σας (ιδανικά το πρωινό).
  • Εάν καταναλώνετε ένα έτοιμο – γρήγορο γεύμα μέσα στην ημέρα, προσπαθήστε στα υπόλοιπα να έχετε πιο υγιεινές επιλογές, με αρκετά φρούτα και λαχανικά και με λιγότερο λίπος και κρέας.

Σε επόμενο post μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα σας δώσω κάποιες πρακτικές συμβουλές για πιο υγιεινές επιλογές τροφών, ανάλογα με τον χώρο στον οποίο διατίθενται, δηλαδή φαστ-φουντ, σουβλατζίδικα, εστιατόρια κλπ.

[photo via]

Κατηγορίες
Υγεία

Τα άρθρα από διάφορους συντάκτες του XBLOG.GR.

ΣΧΕΤΙΚΑ